• OMX Baltic0,31%293,71
  • OMX Riga0,25%913,12
  • OMX Tallinn0,01%1 962,58
  • OMX Vilnius0,38%1 232,38
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,03%9 230,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • OMX Baltic0,31%293,71
  • OMX Riga0,25%913,12
  • OMX Tallinn0,01%1 962,58
  • OMX Vilnius0,38%1 232,38
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,03%9 230,96
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • 15.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome laevatehaseid kummitab pankrotioht

Finnyards on tõsistes raskustes Rootsi laevafirma Stena Line tellitud kolme maailma suurima katamaraani ehitamisega, mille kogumaksumus on ligi 3,75 miljardit Eesti krooni. Esimese katamaraani valmimine on hilinenud juba aasta aega. Finnyardsi raskused algasid sellest, et laevatehasel ei olnud piisavalt erikoolitusega alumiiniumikeevitajaid, mistõttu alustati kiiesti nende kulukat koolitamist. Teise tagasilöögi andis mullu sügisel laevatehases tehtud päästeharjutus, mis täielikult ebaõnnestus. Ja kolmandaks ei vedanud Finnyardsil külma talvega.
Kuna Edela-Soomes Raumas asuva laevatehase juures oli liiga suur jää, tuli esimene katamaraan, mille valmimine on juba aasta aega hilinenud, saata katsetamisele Hankosse.
Kuna ehitamise ajal on Soome mark tublisti tugevnenud, siis koos hilinemistrahviga võib katamaraanitellimus tuua laevatehasele lõpuks pigem kahju kui kasu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raskustes on ka Finnyardsi konkurent Kværner Masa-Yards, mille tegevdirektor Martin Saarikangas nõudis juba läinud sügisel riigilt toetust, et konkureerida riigilt toetust saavate välismaa laevatehastega. DI

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele