Lvovi tehase autobussid on Scania ja Volvo bussidest ligi kuus korda odavamad. Ühe uue autobussi maksumus on 350 000 krooni.
Uudisteagentuur BNS levitas uudist, et Eesti autoregistrikeskus keeldub Venemaal toodetud busse registreerimast, kuna need ei vasta euronõuetele. Tegelikult on Ukrainas valmistatud autobusside registreerimata jätmise põhjus siiski see, et neil puudub seni Eestis tüübikinnitus.
Autoregistrikeskuse tehnikaosakonna juhataja Rein Einer ütles, et LAZi tootjatehasega on ühendust võetud ja sealt on lubatud saata uue bussimudeli tehniline dokumentatsioon.
«Olen alati rõhutanud, et mitte auto või autobussi mark, vaid tehniline seisund on registreerimise või mitteregistreerimise alus,» märkis Einer.
Nagu LAZ-bussidelt, nii ka teistelt sõidukitelt nõutakse registreerimisel tüübikinnitust.
Vello Teemusk lootis, et saab esimese bussi varsti Tartusse tuua. «Proovime, kuidas uus LAZ meie maanteid kannatab,» märkis ta.
Teemuski sõnul vahetab Tarbus tulevikus vastavalt võimalustele bensiinimootoriga bussid diiselküttel töötavate vastu.
«Hoiaksime aastas kokku 2,5 miljonit krooni, kui kogu meie bussipark töötaks diiselküttel,» väitis Teemusk.