• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,39%37 754,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • 26.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa on rendihaagistele taas avatud

Eesti transpordifirmade juhtide väitel lõpetasid Venemaa tollipunktid 13. jaanuaril jõustunud käskkirja täitmise juba paar päeva pärast selle kehtima hakkamist. Tollikomitee käskkirjaga ei lubatud Venemaa territooriumile TIR-karnetit kasutavaid veokeid, mille haagised, konteinerid ja muu varustus oli renditud või liisitud. Transpordifirma Rapid direktori Heldur Vaheri sõnade kohaselt võttis Venemaa oma otsuse tagasi, kuna selline tõlgendus 1975. aastal vastu võetud rahvusvahelisest TIR-konventsioonist kehtestati lisaks Eestile ka teiste riikide suhtes. Sarnase kriitika alla langes käskkiri ka teiste välisriikide autovedajate seas.
«Niivõrd nõme seadus ei saanudki tööle hakata,» leidis ekspedeerimisfirma Fastway piirkonnajuht Valdek Angert. Ta selgitas, et enamik transiitkaubast saabub Eestisse maailma suurima haagisterentija TIP-Treileri haagistel. Seetõttu on võimatu, et vedaja saaks olla treileri omanik.
Venemaa tolliametnikud said eksitusest ka ise aru ja konteinereid ei hakatud kinni pidamagi, ütles Angert.
RASi Eesti Merelaevandus peadirektori asetäitja Jaan Kalmuse sõnul pole mõeldav, et kohalik vedaja oleks Ameerikast Moskvasse saadetava konteineri omanik. Tema kinnitusel on kaks kolmandikku maailmas liikuvatest konteineritest renditud.
Kalmuse väitel lõi Venemaa tolli ootamatult korraldatud intsident rendihaagistega vedajate suhtes turu segi, kuid Eesti Merelaevanduse tööd see takistada ei jõudnud. «Otseseid trahve peavad kandma siiski autovedajad,» leidis ta.
Kalmus lisas, et Venemaa pole veel ametlikult tollikomitee käskkirja tühistamisest teatanud. «Tundub, et see on praegu vaid peatatud või täitmine ajutiselt edasi lükatud,» lausus ta. Ka Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist kinnitati, et ametlikku teadet käskkirja muutmise kohta pole Venemaalt saabunud.
Valdek Angerti väitel lastakse praegu rendishaagistega vedajaid üle idapiiri, kui neil on kaasas haagise rendilepingu originaal. Narva silla tolliposti ülem Sulev Hallik teatas, et Venemaa piirilt on renditud varustuse tõttu tagasi saadetud alla kuue auto. Kokku on Venemaa toll sel aastal kinni pidanud 30 Eestist tulnud veokit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele