Moskva regulaarne taksoteenindus katkes 1992. aastal koos tollase autopargi erastamisega. Juhid said auto omandada suhteliselt odavalt, kuid raha nende korrashoiuks ei jätkunud. Süsteem varises kokku, tariifid mitmekordistusid, tekkis üleüldine kaos.
1992. aasta 16 000 taksost oli 1995. aastal käigus veel kõigest 3000. Neistki oli enamik roostes ning juhid olid saanud kurikuulsaks oma petturluse ja äraostetavuse poolest.
Kuna hästikorraldatud linnale on normaalne ning reguleeritud taksoteenindus äärmiselt oluline, sekkus Moskva linnavalitsus.
Munitsipaalettevõtte Mosavtolegtrans vahendusel on rajamisel uus taksopark, kus praegusele 400 masinale on peatselt lisandumas 750 uut plafooniga varustatud autot. Ettevõte rendib autosid eraettevõtjatest juhtidele, kes peavad end linnavõimude juures registreerima ning sooritama seal erialase eksami.
Kaheteisttunnise vahetuse eest tuleb juhil tasuda 120 000 rubla (25,50 USD). Tariifiga 2000 rubla kilomeeter võib tegusa vahetusega teenida kuni 400 000 rubla. Nii võib pärast bensiini ja auto eest tasumist 40 dollarit palgana koju viia.
Mosavtolegtransi Moskvit?ite kõrval pakub elegantsemat stiili vene päritolu ameerika ärimehe erafirma Moskva Takso, kus autopark koosneb valdavalt vodka reklaami kandvatest Volgadest.
Firmal on umbes 100 masinat, plaanis on hankida veel vähemalt 200. Moskva Takso juhid maksavad suuremat autoüüri ning tariifidki on kõrgemad -- 3500 rubla kilomeeter.
Aegamööda, kuid kindlalt jätkub elu normaliseerumine Venemaa pealinnas. © THE ECONOMIST NEWSPAPER LTD, LONDON 1996