• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 31.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moskva taastab taksoteenindust

Moskva regulaarne taksoteenindus katkes 1992. aastal koos tollase autopargi erastamisega. Juhid said auto omandada suhteliselt odavalt, kuid raha nende korrashoiuks ei jätkunud. Süsteem varises kokku, tariifid mitmekordistusid, tekkis üleüldine kaos.
1992. aasta 16 000 taksost oli 1995. aastal käigus veel kõigest 3000. Neistki oli enamik roostes ning juhid olid saanud kurikuulsaks oma petturluse ja äraostetavuse poolest.
Kuna hästikorraldatud linnale on normaalne ning reguleeritud taksoteenindus äärmiselt oluline, sekkus Moskva linnavalitsus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Munitsipaalettevõtte Mosavtolegtrans vahendusel on rajamisel uus taksopark, kus praegusele 400 masinale on peatselt lisandumas 750 uut plafooniga varustatud autot. Ettevõte rendib autosid eraettevõtjatest juhtidele, kes peavad end linnavõimude juures registreerima ning sooritama seal erialase eksami.
Kaheteisttunnise vahetuse eest tuleb juhil tasuda 120 000 rubla (25,50 USD). Tariifiga 2000 rubla kilomeeter võib tegusa vahetusega teenida kuni 400 000 rubla. Nii võib pärast bensiini ja auto eest tasumist 40 dollarit palgana koju viia.
Mosavtolegtransi Moskvit?ite kõrval pakub elegantsemat stiili vene päritolu ameerika ärimehe erafirma Moskva Takso, kus autopark koosneb valdavalt vodka reklaami kandvatest Volgadest.
Firmal on umbes 100 masinat, plaanis on hankida veel vähemalt 200. Moskva Takso juhid maksavad suuremat autoüüri ning tariifidki on kõrgemad -- 3500 rubla kilomeeter.
Aegamööda, kuid kindlalt jätkub elu normaliseerumine Venemaa pealinnas. © THE ECONOMIST NEWSPAPER LTD, LONDON 1996

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele