• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−1,95%37 061,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−1,95%37 061,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • 13.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn tahab erastada bussikoondise struktuure

Linnavolikogu tegi TAKi juhatusele ülesande esitada pikendatud ametiaja jooksul bussikoondise restruktureerimiskava. Volikogu esimehe Koit Kaaristu väitel on sellekohane plaan ASil Mainor juba valminud ja teoreetiliselt läbi töötatud, kuid praktiliselt pole seda veel teostatud. Kava kohaselt lahutatakse TAKist kõik linnabussiliiklusega otseselt mitteseotud struktuurid ja moodustatakse aktsiaseltsid.
Kaaristu sõnade kohaselt tuleks need ettevõtted hiljem erastada. Kuna omanikutulu ei ole saadud, pole järelikult ka aktiivne äritegevus õigustatud, lausus Kaaristu. Tema ütlusel on linnal vaja vaid bussiliine käigus hoida.
TAKi direktori Mati Mäe kinnitusel pole erastamisest seni keegi rääkinud, mis tähendab, et eraldatavad üksused jääksid tegutsema TAKi tütarettevõttena. «Kui ettevõttel ei ole raha, et täita oma põhifunktsioone, siis oleks tema küljest tulutoovate osade äravõtmine paljaksröövimine,» leiab Mägi. Peale 1994. aasta kahjumit suutis TAK möödunud aastal kõrvalfunktsioonide pealt teenida 6 miljonit krooni kasumit, millest pool kasutati linnaliinide käigushoidmiseks. Suurimat tulu saadi juhuvedudest ja rahvusvaheliselt Saksamaa liinilt.
Mäe väitel on restruktureerimine ettevõttes juba alanud. Eelmise aasta novembris loodi kulude kokkuhoiu eesmärgil Mustamäe ja Lasnamäe filiaalist ühtne remondi ja hoolduse tulukeskus. Hiljem saab sellest TAKi tütarettevõte, lisas Mägi.
Järgmisena plaanitakse ümber korraldada turismibussidega seonduv töö. Mäe väitel ollakse sellel alal Eestis suurima turupositsiooniga. Möödunud aastal oli turismibusside käive 15 miljonit krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele