• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 14.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hollandist saab Euroopa Hongkong

Rotterdami sadamas ning Schipholi lennuväljal Amsterdami lähistel käivad ulatuslikud ehitustööd. Järgmise 15 aasta jooksul on kavas neisse Hollandi majanduse tugisammastesse investeerida sadu miljardeid kroone. Üksnes sadama väljaehitamiseks aastani 2010 planeeritud kulutused ulatuvad 700 miljardi Eesti kroonini.
Laeva- ja lennuliinid, raudteed, jõe- ning maanteetransport moodustavad Rotterdami-Amsterdami piirkonnas hiiglasliku transpordisüsteemi.
Hollandi sisemajanduse kogutoodangust moodustavad sadama- ning veotegevus ligikaudu 360 mld krooni ehk 10%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimase paari aastakümne jooksul on Rotterdami sadama põhitegevuseks olnud naftatransport ning Põhjamere ning muude piirkondade toornafta rafineerimine.
Muutused tarbimisühiskonna tootmises ning turunduses on toonud kaasa kon-teinersadama Europe Combined Terminals kiire kasvu, praegu on see maailmas üks suuremaid.
Holland taotleb enesele Euroopa peamise kaubandus- ning turunduskeskuse kohta. Sadamale kuulubki juba Põhja-Euroopa sadamaturust üks kolmandik.
Aegamööda, kuid järjekindlalt võidab Rotterdami sadam merelt maad, 1200 hektarit merepõhja plaanitakse täita. Kokku peaks sadama pindala aastaks 2010 laienema praeguselt 10 500 hektarilt 17 000 hektarile.
Need suurejoonelised plaanid vajavad veel Hollandi parlamendi kinnitust, et 1999. aastal ehitustegevusega alustada.
Rotterdami sadamas on praegu ligikaudu 70 200 töötajat, veondus ning turundus kokku annavad tööd 380 000 inimesele. DN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele