13. veebruar 1996
Jaga lugu:

Hollandist saab Euroopa Hongkong

Rotterdami sadamas ning Schipholi lennuväljal Amsterdami lähistel käivad ulatuslikud ehitustööd. Järgmise 15 aasta jooksul on kavas neisse Hollandi majanduse tugisammastesse investeerida sadu miljardeid kroone. Üksnes sadama väljaehitamiseks aastani 2010 planeeritud kulutused ulatuvad 700 miljardi Eesti kroonini.

Laeva- ja lennuliinid, raudteed, jõe- ning maanteetransport moodustavad Rotterdami-Amsterdami piirkonnas hiiglasliku transpordisüsteemi.

Hollandi sisemajanduse kogutoodangust moodustavad sadama- ning veotegevus ligikaudu 360 mld krooni ehk 10%.

Viimase paari aastakümne jooksul on Rotterdami sadama põhitegevuseks olnud naftatransport ning Põhjamere ning muude piirkondade toornafta rafineerimine.

Muutused tarbimisühiskonna tootmises ning turunduses on toonud kaasa kon-teinersadama Europe Combined Terminals kiire kasvu, praegu on see maailmas üks suuremaid.

Holland taotleb enesele Euroopa peamise kaubandus- ning turunduskeskuse kohta. Sadamale kuulubki juba Põhja-Euroopa sadamaturust üks kolmandik.

Aegamööda, kuid järjekindlalt võidab Rotterdami sadam merelt maad, 1200 hektarit merepõhja plaanitakse täita. Kokku peaks sadama pindala aastaks 2010 laienema praeguselt 10 500 hektarilt 17 000 hektarile.

Need suurejoonelised plaanid vajavad veel Hollandi parlamendi kinnitust, et 1999. aastal ehitustegevusega alustada.

Rotterdami sadamas on praegu ligikaudu 70 200 töötajat, veondus ning turundus kokku annavad tööd 380 000 inimesele. DN

Jaga lugu:
Hetkel kuum