SASi rahvusvahelise piirkonna asepresidendi Lars Lindgreni väitel tegi SAS pakkumuse 66 protsendile Eesti lennukompanii aktsiatest. «Ilmselt tuleb meil kaasata partnereid ka Eesti poolelt,» lausus ta. «Kuna meil puudub täpne ülevaade EEA nõudmistest, pole selge, kui suure osa aktsiatest võib SAS täna algavate läbirääkimiste käigus omandada,» lisas ta.
EEA peadirektori Väino Sarneti kinnitusel peab tuumikinvestor omandama 51--66 protsenti aktsiatest.
SASi tegevdirektor Jan Stenberg ütles Rootsi majanduslehele Dagens Industri, et SAS tahab saada 20 protsenti Estonian Airi aktsiatest. Tema sõnul on EEA kinnitanud, et aktsiate kontrollpakk jääb Eesti investeerijatele. Seetõttu näeb Stenberg konsortsiumi, mis koosneks SASist, Eesti riigist ja kohalikest firmadest.
Äripäevale teadaolevalt on Finnair loobunud osalemisest Estonian Airi erastamisel. Finnairi Eesti esinduse tegevdirektor Juhani Pelanne seda informatsiooni ei kinnitanud ega lükanud ka ümber. Tema andmetel on Finnair olnud seoses Estonian Airi erastamisega EEAga ühenduses.
«Kui Finnair erastamisprotsessis osaleb, teeb ta seda kindlasti üksinda,» ütles Pelanne. Tema sõnade kohaselt tundis Estonian Airi juhtkond esmaspäeval huvi Finnairi võimaliku osalemise vastu erastamisprotsessis. «Tundub, et Eesti lennukompanii juhtkond ei soovi oma erastajana näha SASi,» kommenteeris Pelanne.
Estonian Airi juhatuse liikme Agathe Daltoni kinnitusel on väliseestlasest juhatuse esimeest Madis Üürikest peetud SASi pakkumuse peamiseks pooldajaks. Samas kinnitas Dalton, et Üürike ei ole taolisi seisukohti juhatuse koosolekutel väljendanud. «Oleme teadlikud kolmest võimalikust pakkumusest, mis on tehtud Estonian Airi juhtkonna, SASi ja Finnairi poolt,» lausus Dalton.
Estonian Airi peadirektor Toomas Peterson ei soovinud teadaolevaid pakkumusi kommenteerida. «Estonian Airi juhtkonna pakkumuse osas seob mind partneritega sõlmitud konfidentsiaalsusleping,» selgitas ta. Varem on Peterson kinnitanud, et ei pea Skandinaavia lennukompaniide pakkumusi Estonian Airile perspektiivseteks.
Väino Sarneti kinnitusel on EEA-le esitatud üle kolme pakkumuse. Äripäeva andmetel on Estonian Airi aktsiakapitali laiendamiseks lisaks SASile tehtud veel kuus pakkumust. Eestist on pakkumuse teinud Estonian Airi juhtkond koos ASiga Talinvest ja Ühispank ASi Cresko kaudu. Mõlemad peavad koostööläbirääkimisi ka Lääne-Euroopa lennufirmadega. Pakkumuse on teinud veel Ameerika lennukompanii American Airlines, Baltic International Airlines ja Air Baltic Corporation (ABC). Kaks viimast firmat on registreeritud Lätis.
Eesti välisinvesteeringute agentuuri peadirektori Jüri Sakkeusi kinnitusel tundis üks ABC omanikest, Baltic International USA, möödunud aasta septembris huvi Estonian Airi võimalike erastamistingimuste vastu. Teised ABC osanikud on Läti riik, SAS ja Põhjamaade finantsorganisatsioonid, Rootsi Swedfund ning Taani Kesk- ja Ida-Euroopasse investeerimise fond.
Väino Sarneti sõnul kasutab EEA läbirääkimisteks tõenäoliselt maksimaalselt lubatud 120 päeva. Estonian Airi aktsiakapitali laiendamiseks esitatavate pakkumuste lõpptähtaeg oli 25. jaanuar. Estonian Airi möödunud aasta käive oli 306 miljonit krooni ja firma jäi mõne miljoni krooniga kahjumisse. Kokku veeti 176 000 reisijat, lennukite keskmine täituvus oli 47 protsenti. Praegu kuulub firma 93 miljoniline aktsiakapital sajaprotsendiliselt Eesti riigile.