• OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,3%5 687,68
  • DOW 301,08%42 031,88
  • Nasdaq 1,72%17 804,95
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,3%5 687,68
  • DOW 301,08%42 031,88
  • Nasdaq 1,72%17 804,95
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,46
  • 16.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air tegi lõpparve Tu-lennukitega

Alates tänasest ei kasuta Estonian Air enam reisijate teenindamiseks Tu-134. 1991. aastast siiani on firma peadirektor Toomas Petersoni sõnul 12 Tu-st müünud seitse. «Ka ülejäänud viiest on ühe kohta müügileping juba sõlmitud,» märkis Peterson. Tu-dega opereerimise lõpetamise tingis eelkõige lennukite madal konkurentsivõime ning nende ressursside ammendumine. Viimase pikendamine läheks aga Estonian Airi opereerimistalituse ja lennundusjärelevalve juhataja Aarne Torgi sõnul firmale liiga kulukaks. Kui lennuparki poleks välja vahetatud, oleks Estonian Air Petersoni hinnangul praegu juba seiskunud.
Tänasest hakkab firma lennupark koosnema kahest Boeing 737-500 ning kolmest Jak-40. Boeingud on liisitud USA firmalt International Lease Finance Corporation ( ILFC ). Kui maailmapraktikas on tavaline igakuine liisinguprotsent üks, siis Estonian Air sai lennukid liisida ligi kaks korda väiksema protsendiga.
Boeingute kasuks rääkis Petersoni sõnul ka asjaolu, et nad olid nõus omal kulul 18 inimesele koolitust pakkuma. Vajadusel on Boeing nõus veel 16 inimest koolitama. Petersoni sõnul hakkavad Boeingud edaspidi lendama kõikidel liinidel, välja arvatud Helsingi ja Vilnius.
Lisaks Boeingule on oma lennukeid Estonian Airile pakkunud Rootsi ettevõte Saab, Prantsuse firma AIR, Kanada firma Canadair ning nüüd pankrotis olev Hollandi ja Saksa ühisfirma Fokker. Pakutud lennukid mahutavad keskmiselt 50 reisijat. Lennukimüük on Torgi sõnul pikk protsess. «Boeing on Finnairiga kontaktis olnud ligi 25 aastat ning suutnud sinna paigutada ühe lennuki,» märkis Tork.
Petersoni sõnul näeb firma arengukontseptsioon ette nelja lennuki olemasolu. «Kaks Boeingut ning kaks väiksemat lennukit,» ütles ta. Arvestades firma rasket majanduslikku olukorda, ei langetata tema sõnul kahe väiksema lennuki suhtes mingit otsust enne järgmist aastat. Vaatamata sellele, et firma arengukontseptsioon näeb ette kahte suurt ja kahte väikest lennukit, võiks ühe võimaliku variandina arvesse tulla ka ühte tüüpi lennukite soetamine, mis oleks opereerimise osas lihtsam. Milline variant ellu rakendatakse, sõltub eelkõige kliendi nõudmistest.
Seoses viie Tupolevi kasutamise lõpetamisega on Estonian Air sunnitud koondama 40 tehnikut ja lendurit. Aasta lõpuks peaks Petersoni sõnul firma töötajate arv vähenema 430 inimeselt 350 inimesele. «Estonian Air läheb üle optimaalsele struktuurile ning motiveeritud palgasüsteemile,» ütles ta. Firma põhieesmärkidena märkis Peterson turvalise ja kliendikeskse teenuse pakkumist ning rahvusliku lennukompanii staatuse ja identiteedi säilitamist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele