Ookeani pankrotihalduri Arno Mägi kinnitusel on saabunud LAVist faks, mis näitab, et LAVi ülemkohus on laevade müügi kinnitanud.
Mägi tõdes, et nad ei saavutanud lääne pankade esindajatega vägikaigast vedades maksimaalset tulemust. «Oluline on aga see, et saime laevad ise müüa, pealegi selles olukorras parima hinnaga,» rõõmustas Mägi. «Oluline on ka see, et lõppesid laevade kallid ülalpidamiskulud, mis olid 3--4 miljonit krooni kuus.»
Mägi sõnul jätkub vaidlus selle üle, kui palju saab müügirahast pankrotipesa ja kui palju pangad. «Et maha arvatakse Kaplinna ?erifi kulud, ulatub vaidlusalune summa umbes 1,8 miljoni USA dollarini,» lisas Mägi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soome pankade esindaja, advokaadibüroo Hedman & Co juristi Kalle Pedaku sõnul makstakse laevade osturaha -- 2,4 mln USA dollarit -- LAVi ülemkohtusse, kus moodustatakse spetsiaalne fond.
«Kohus otsustab LAVi seaduste alusel, kuidas raha jaotada,» selgitas Pedak. «Kui laevad oleksid läinud oksjonile, poleks nende eest tõenäoliselt nii kõrget hinda saanud. See peaks rahuldama nii pankasid kui haldureid.»
Pangad pole kunagi laevade müügi vastu olnud, kinnitas Pedak, kuid pangad on alati olnud huvitatud, et laevad müüakse võimalikult kallilt. «Just pankade esindajad nägid Londonis suurt vaeva, et laevade hinda nii kõrgele tõsta,» lausus ta.
Lääne kommertspankade nõue Ookeani vastu on 14 mln USA dollarit. «Pangad vähendava oma nõuet selle võrra, kui palju LAVi kohus neile raha eraldab,» ütles Pedak.
Pedaku sõnul suhtuvad pangad väga positiivselt sellesse, et haldurid on hakanud Ookeani pankrotivara tagasivõitmisega tegelema.
Alates neljapäevast on Ookeanil uus peadirektor, kaugesõidukapten Henn Noor. «Laevu ja muid objekte on vähe järele jäänud, et kohe laialdast majandustegevust arendada,» tõdes ta. «Püüan siiski katsuda säilitada Eesti kalandust. Tuleb vaadata, kuidas on võlausaldajatele kasulikum, kas osa laevu tööle rakendada või maha müüa.»
Noor lõpetas merel seilamise 1979. aastal. Pärast seda töötas Guinea-Bissaus kalandusministeeriumi esindajana, Hiiu Kaluris ja Eesti kalurikolhooside vabariiklikus liidus juhatuse esimehe esimese asetäitjana. Viimane töökoht oli süvendustöödega tegelev AS Merini Tehnika.
«Lahkusin poolte kokkuleppel,» oli Ookeani endine peadirektor Jakob Rang, kes viibis parasjagu Las Palmasel Maroko firma esindajatega läbirääkimisel, napisõnaline. «Kavatsen luua oma merendusega tegeleva firma.»