• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 08.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väikeraudtee otsib peadirektorit

Asekantsleri sõnul ei pea väikeraudteed haldava ettevõtte peadirektor olema raudteespetsialist. «Parem oleks, kui ta on majandusspetsialist,» lisas Soonike.
Tallinna--Pärnu--Mõisaküla ja Tallinna--Viljandi raudteeliini käigushoidmiseks moodustatav ettevõte peab REst Eesti Raudtee valitsuse korralduse alusel eraldatud olema 1. juulil. Sa-japrotsendiliselt riigile kuuluv äriühing hakkaks tegutsema riigi, maakondade ja kohalike omavalitsuste vahel sõlmitavate lepingute alusel. Praegu on veel lahtine, kuhu tuleb väikeraudtee keskus.
Väikeraudtee loomise õnnestumisest sõltub ka Eesti Raudtee tulevik. «Meie raudteele ei hakka keegi laenu andma, kui ta töötab sellise struktuuri ja kahjumiga nagu praegu,» lausus Soonike.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järva maavanema Arvo Sarapuu sõnul on väikeraudtee loomisest huvitatud ka Türi ärimehed, sest Türil on säilinud kaubalaod, kuhu lähevad sisse haruraudteed. Türi jääb Viljandi-suunalisel raudteeliinil suurematest keskustest Lelle ja Võhma vahele.
«Nendes ladudes tegeldakse veel praegugi kaubandusega,» lisas maavanem.
Projektist on huvitatud ka hiljuti Valga külmutusvagunite depoo erastanud AS Kaha, ütles Sarapuu. Ta selgitas, et firma üks omanikke on pärit Türilt. Sarapuu sõnul on Kaha huvitatud, et Türile tekiks üks nende filiaal, kus nad saaksid külmutusvaguneid kasutada.
Järva maavanem toetab kava moodustada väikeraudtee riikliku firma baasil, kuid edaspidi võiks äriühingu aktsiaid ka eraettevõtetele müüma hakata. «Kaugemas tulevikus ei pruugi firma riigiga enam üldse seotud olla,» lisas Sarapuu.
Loodava väikeraudtee keskus võiks Sarapuu sõnul olla Türil. Ta teab aga, et Viljandi maavanem on teinud ettepaneku luua raudtee keskus Viljandist. «Teisalt pole loogiline, et raudtee keskus on selle lõpp-punktis,» leiab Sarapuu.
Järva maavanema sõnul võiks riik regionaalpoliitiliselt tulevikus ette näha projekte, mille kohaselt igas regioonis oleks mingi riigiga seotud ettevõte. «Türil sellist ettevõtet praegu pole,» lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele