Koos Tallinna Panga ja Talinvestiga Estonian Airi erastamispakkumuse esitanud Toomas Peterson tunnistas eilsel pressikonverentsil, et võib loobuda erastamispakkumuses osalemast. «Oleme partneritega seda arutanud ja mõelnud, et paari päeva jooksul otsustan, kas ma astun praeguses pingelises erastamis- ja poriga pildumise situatsioonis grupist välja või mitte,» lausus Peterson. Samas kinnitas ta, et tema lahkumine ei tähenda kogu grupi lagunemist ja lõplik pakkumus tehakse koos strateegiliseks partneriks oleva suure lääne lennufirmaga hiljemalt 9. mail.
Talinvesti tegevdirektor Peeter Saks ei soovinud veel Petersoni võimaliku lahkumisega seonduvat kommenteerida.
Estonian Airi juhatuse esimehe Madis Üürikese sõnade kohaselt ei olnud õige vahetada välja 72kohalised TUd 108kohaliste Boeingute vastu olukorras, kus lennukites sõitis keskmiselt 24 reisijat. Üürikese sõnul on nüüd ettevõttel veel raskem kasumit teenida. Ta märkis, et Estonian Airil on tulevikku vaid juhul, kui firma leiab endale õige strateegilise partneri.
Petersoni väitel oleks firma võinud jõuda kasumisse juba eelmisel aastal. See eeldas aga edasist opereerimist TUdega, mille resursid oleks praeguseks olnud ammendatud. Kokkuvõttes oleks firma tänavu ikkagi pankrotistunud, selgitas Peterson. Kuid ka tema nendib, et Eesti turg on lennufirma jaoks liiga väike ja vaene. Tema sõnade kohaselt ongi tulevase erastaja ülesanne tagada tulude suurenemine transiitreiside abil.
Madis Üürikese sõnul olid hiljuti ajakirjandusse paisatud andmed lennufirma suurtest kuludest tegelikult ammu teada. Tema sõnul kirjeldati juba möödunud aasta alguses valitsusele Estonian Airi olukorda sellisena, et ettevõte on sisuliselt pankrotis.
«Teatasime, et juhul kui ettevõtet ei suudeta kiiresti erastada, on riigil 1995. aasta jooksul vaja sinna raha sisse pumbata kuni 80 miljonit krooni,» rääkis Üürike.
Majanduspolitsei algatas kriminaalasja Estonian Airi tegevjuhtkonna vastu aprilli alguses.
Riigikontrolli materjalidele tuginedes on tuvastatud Estonian Airi juhtkonna tehtud põhjendamatuid kulutusi ettevõttes.