22. aprill 1996
Jaga lugu:

Tallinn ei saa reklaami maksust loodetud kasu

Tonsiver märkis, et linnavalitsus kavandas reklaamimaksu kehtestamisel saada aasta lõpuks eelarvesse umbes kümme miljonit krooni lisaks. «Tänaseks pidanuks olema reklaamimaksust laekunud ligi 2,5 miljonit krooni,» ütles Tonsiver.

Fordi Keskuse ASi reklaamijuht Enno Poldre sõnas, et reklaamimaks tuli ettevõtjatele ootamatult ning suurem osa polnud arvestanud maksu kehtestamisega oma reklaamiinvesteeringute planeerimisel. «Esimesed reklaamiarved on sellel aastal juba laekunud ja nüüd murrame pead, mida nendega peale hakata,» sõnas ta.

Poldre ütles, et kuna Fordi keskust seob emafirmaga leping, mis kohustab ettevõtet järgima Euroopas kehtivat Fordi reklaamistandardit, ei saa firma ühestki reklaamist loobuda. «Vastupidi, me peame neid juurde panema, et mitte esineda nõrgemalt kui teised Fordi esindused Euroopas,» lisas ta. Toyota Eesti ASi tegevdirektor Toomas Kullerkupp ütles, et Toyota esindus kavatseb lähiajal oma kolmest kesklinnas asuvast reklaamtahvlist maha võtta kaks. Tema sõnutsi on firma sunnitud loobuma kahest reklaamist, et säilitada strateegiliselt tähtis reklaamipind Olümpia hotelli ees oleval sillal.

Tallinna kesklinnavalitsuse disaineri Villi Pogga sõnul pärineb suurem osa linna eelarvesse laekunud reklaamimaksu kesklinna piirkonnast.

Pogga kinnitas, et välireklaamide hulk kesklinnas ei ole pärast reklaamimaksu kehtestamist vähenenud. «Aasta alguses tekkis küll seisak,» ütles ta. «Tõenäoliselt ootasid ettevõtjad, et volikogu alandab nende survel reklaamimaksu määra rohkem kui veerandi võrra.»

Märtsi algusest, mil maksusüsteem oli lõplikult paika pandud, hakkas välireklaami voog Pogga ütlusel kesklinnas taas suurenema. Ta sõnas, et kuna ettevõtjate esindusliitude survel otsustas linnavolikogu aasta alguses alandada esialgu kinnitatud reklaamimaksu 25 protsendi võrra, on mõnes kesklinna piirkonnas reklaamimaks isegi madalam kui eelmisel aastal.

Pirita linnaosa arhitekt Tiina Paalberg ütles, et Pirital tõusis reklaami eest makstav tasu pärast reklaamimaksu kehtestamist ainult Merivälja teel 50 krooni võrra.

Kõigis muudes kohtades läks reklaamimaks viie krooni võrra odavamaks, ütles Paalberg.

Teine põhjus, miks reklaamimaks pole laekunud varem arvestatud mahus, peitub Villi Pogga arvamuse kohaselt selles, et suurte lääne reklaamikettide poolt eelmisel aastal sõlmitud lepingud keh-tivad kuni käesoleva aasta juulini varem kokkulepitud tasu alusel.

Pogga sõnas, et ilma loata on Tallinna kesklinnas linnaosa töötajate andmetel üleval umbes kümme reklaamtahvlit. «Neid paigutavad tavaliselt ettevõtted, kellel puudub raha korralikku tööd tellida,» sõnas ta.

Reklaamtahvli paigutamiseks vajaliku loa väljastab Pogga sõnutsi linnaosavalitsus eskiisprojekti ja reklaami paigutusskeemi alusel. «Ma ei usu, et see annab ettevõtjale kuigi suure võimaluse reklaamtahvli mõõtmete võltsimisega raha kokku hoida,» sõnas Pogga.

Ta tunnistas samas, et mõnikord on ette tulnud juhuseid, kus selgub, et üles pandud reklaam on mõnevõrra suurem kui dokumentides näidatud.

Kõikide linnas üleval olevate reklaamide kontrollimiseks puudub vajalik tööjõud, tunnistas Villi Pogga.

Reklaamimaks on Tallinna peamistel väljakutel ja vanalinna elava liiklusega tänavatel 175 krooni ruutmeeter, peamagistraalidel ja ühissõidukitel 125 krooni ruutmeeter, kesklinna piirkonnas 115 krooni ruutmeeter ja mujal Tallinnas 75 krooni ruutmeetri eest kuus.

Jaga lugu:
Hetkel kuum