• OMX Baltic0,14%299,2
  • OMX Riga−0,29%890,48
  • OMX Tallinn0,23%2 059,78
  • OMX Vilnius−0,1%1 203,32
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 100−0,58%8 923,46
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,93
  • OMX Baltic0,14%299,2
  • OMX Riga−0,29%890,48
  • OMX Tallinn0,23%2 059,78
  • OMX Vilnius−0,1%1 203,32
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 100−0,58%8 923,46
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,93
  • 23.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn ei saa reklaami maksust loodetud kasu

Tonsiver märkis, et linnavalitsus kavandas reklaamimaksu kehtestamisel saada aasta lõpuks eelarvesse umbes kümme miljonit krooni lisaks. «Tänaseks pidanuks olema reklaamimaksust laekunud ligi 2,5 miljonit krooni,» ütles Tonsiver.
Fordi Keskuse ASi reklaamijuht Enno Poldre sõnas, et reklaamimaks tuli ettevõtjatele ootamatult ning suurem osa polnud arvestanud maksu kehtestamisega oma reklaamiinvesteeringute planeerimisel. «Esimesed reklaamiarved on sellel aastal juba laekunud ja nüüd murrame pead, mida nendega peale hakata,» sõnas ta.
Poldre ütles, et kuna Fordi keskust seob emafirmaga leping, mis kohustab ettevõtet järgima Euroopas kehtivat Fordi reklaamistandardit, ei saa firma ühestki reklaamist loobuda. «Vastupidi, me peame neid juurde panema, et mitte esineda nõrgemalt kui teised Fordi esindused Euroopas,» lisas ta. Toyota Eesti ASi tegevdirektor Toomas Kullerkupp ütles, et Toyota esindus kavatseb lähiajal oma kolmest kesklinnas asuvast reklaamtahvlist maha võtta kaks. Tema sõnutsi on firma sunnitud loobuma kahest reklaamist, et säilitada strateegiliselt tähtis reklaamipind Olümpia hotelli ees oleval sillal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna kesklinnavalitsuse disaineri Villi Pogga sõnul pärineb suurem osa linna eelarvesse laekunud reklaamimaksu kesklinna piirkonnast.
Pogga kinnitas, et välireklaamide hulk kesklinnas ei ole pärast reklaamimaksu kehtestamist vähenenud. «Aasta alguses tekkis küll seisak,» ütles ta. «Tõenäoliselt ootasid ettevõtjad, et volikogu alandab nende survel reklaamimaksu määra rohkem kui veerandi võrra.»
Märtsi algusest, mil maksusüsteem oli lõplikult paika pandud, hakkas välireklaami voog Pogga ütlusel kesklinnas taas suurenema. Ta sõnas, et kuna ettevõtjate esindusliitude survel otsustas linnavolikogu aasta alguses alandada esialgu kinnitatud reklaamimaksu 25 protsendi võrra, on mõnes kesklinna piirkonnas reklaamimaks isegi madalam kui eelmisel aastal.
Pirita linnaosa arhitekt Tiina Paalberg ütles, et Pirital tõusis reklaami eest makstav tasu pärast reklaamimaksu kehtestamist ainult Merivälja teel 50 krooni võrra.
Kõigis muudes kohtades läks reklaamimaks viie krooni võrra odavamaks, ütles Paalberg.
Teine põhjus, miks reklaamimaks pole laekunud varem arvestatud mahus, peitub Villi Pogga arvamuse kohaselt selles, et suurte lääne reklaamikettide poolt eelmisel aastal sõlmitud lepingud keh-tivad kuni käesoleva aasta juulini varem kokkulepitud tasu alusel.
Pogga sõnas, et ilma loata on Tallinna kesklinnas linnaosa töötajate andmetel üleval umbes kümme reklaamtahvlit. «Neid paigutavad tavaliselt ettevõtted, kellel puudub raha korralikku tööd tellida,» sõnas ta.
Reklaamtahvli paigutamiseks vajaliku loa väljastab Pogga sõnutsi linnaosavalitsus eskiisprojekti ja reklaami paigutusskeemi alusel. «Ma ei usu, et see annab ettevõtjale kuigi suure võimaluse reklaamtahvli mõõtmete võltsimisega raha kokku hoida,» sõnas Pogga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta tunnistas samas, et mõnikord on ette tulnud juhuseid, kus selgub, et üles pandud reklaam on mõnevõrra suurem kui dokumentides näidatud.
Kõikide linnas üleval olevate reklaamide kontrollimiseks puudub vajalik tööjõud, tunnistas Villi Pogga.
Reklaamimaks on Tallinna peamistel väljakutel ja vanalinna elava liiklusega tänavatel 175 krooni ruutmeeter, peamagistraalidel ja ühissõidukitel 125 krooni ruutmeeter, kesklinna piirkonnas 115 krooni ruutmeeter ja mujal Tallinnas 75 krooni ruutmeetri eest kuus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele