Eestis on vähe meedia- väljaandeid või reklaamitulpasid, kus poleks kasvõi viivuks sädelenud kohalike suitsude nautimist mängivaid modelle.
Käesoleva aastaga küllalt korralikust ettevõttest kaheksa miljoni kroonise kahjumiga ettevõtteks muutunud Eesti Tubakas reklaamib oma toodangut vahest agresiivsemalt kui kunagi varem. Kulutatakse miljoneid, et reklaamida kaupa, mille 75% turuosa on viimase kolme kuuga langenud 30ni.
Fakt on, et siinne suitsetaja pööras kohalikule sigaretitööstusele selja kohe, kui Eesti Tubaka toodang oli hinnalt võrdses seisus lääne tubakatoodetega.
Eesti Tubaka tegevdirektor Boris Oks on mitmel korral kinnitanud, et priimasid, rumbasid, ekstraid ja leeke tõmbasid inimesed, kellel rohkemaks ei jätku raha. Seega saab väita, et meie tubakatööstuse senine lipulaev ei oma fänne, kes tõmbaksid neid sigarette suurepäraste maitseomaduste pärast. Eesti Tubakas siiski alahindas kohaliku suitsetaja maitset.
Homme tehakse Eesti rahvale teatavaks, et firma Eesti Tubakas tegevuseks jääb edaspidi vaid müük ja marketing. Rahva lemmikuid -- Rumbat, Leeki ja ekstraklassi Ekstrat toodetakse edasipidi Rootsis. Eesti Tubaka inimesed ütlevad ühest suust: «Rootsis toodetud vanad head Eesti suitsud on kindlasti kvaliteetsemad, kui seni Eestis tehtud.»
Svenska Tobaksi omaniku Swedish Matchi aktsiad lähevad Rootsis peatselt avalikku müüki. Samas on seal firma vastu suunatud liikumise «Suitsuvaba põlvkond» aktiivne antipropaganda. Viies Rootsi päevalehes avaldati leheküljelisi reklaame, mis kutsuvad üles Swedish Matchi aktsiate ostu boikoteerima. Lehed toetasid protestijaid hinnasoodustusega.