Viimastel nädalatel Tallinna sadamas toimuv järjekorraõudus näitab veenvalt, et Eesti vajab tiigrihüpet infoühiskonda väga kiiresti. Pilt sellest, kuidas tülpinud tolliametnikud laevareisijate hukkamõistvate pilkude all hädiselt nende passiandmeid arvutitesse toksivad, ei tee Tallinnale kui Eesti mereväravale au. Samas toob see päevavalgele ammuse lihtsa tõe. Suuremale osale eestimaalastest on arvutikasutamine tundmatu oskus ning ilma räige sundimiseta arvuti vajalikkust mõistma ei hakata.
Teisest küljest kumab järjekordade ja Silja Line'i ähvarduste tagant Eesti piirivalve majanduslik kääbusmõtlemine. Kuigi algusest peale oli selge, et skännerid teekisd sama töö hulga kiiremini kui trobikond juhme passiametnikke, otsustas keegi siiski esmalt proovida kilplust. Skännerid on ju kallid! Äripäeva arvates on aga sadama maine taastamine veel kallim.