Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahvusvaheline kullerfirma DHL on käivitanud saadetiste jälgimise süsteemi. Kliendil on Interneti DHLi lehekülje kaudu võimalik ööpäevläbi saada informatsiooni saadetise liikumisest sihtkohta. Selleks tuleb DHLi leheküljel valida menüü Package Tradding ja sisestada sinna saatelehe number ning saatja riigi nimetus. Teave jõuab kliendini 10--20 sekundi jooksul. ÄP
Praegu Tallinna-Stockholmi liinil sõitev reisiparvlaev Mare Balticum läheb septembris Tallinki kaubamärgi all Tallinn-Helsingi liinile. Laevakompanii Estline võtab kasutusele uue laeva Viking Song.
Hansatee turundusdirektor Hannes Saarsoo ütles, et Tallink hakkab Tallinn-Helsingi liinil opereerima nelja parvlaevaga. Praegu sõidavad liinil Tallink, Georg Ots ja Vana Tallinn. Septembrist reise alustav Mare Balticum suurendab Tallinki reisijateveo mahu päevas 12 100 reisijakohani.
Enne uuele liinile asumist tehakse Mare Balticumile remont ja ümberehitus. Septembris hakkab üks Tallinki laevadest sõitma eestlastele sobiva graafiku alusel, mis tähendab, et laev väljub Tallinnast hommikul ja Helsingist õhtul. Saarsoo sõnul oli üheks Mare Balticumi rentimise eelduseks oodatav viisavabaduse kehtestamine Eesti ja Soome vahel, mis peaks liiklust Eesti ja Soome vahel suurendama.
Mare Balticum teeb veel käesoleva suve jooksul reise Rootsi ja Eesti vahel. Alates septembrist asendab Estline selle laevaga Viking Song. STT-ETA-BNS
RE Eesti Raudtee tegi valitsuse transiidikomisjonile ettepaneku tõsta raudteetransiidi tariife 10--50 protsendi võrra.
Komisjon jäi transiidikomisjoni infrastruktuuri ja logistika toimkonna esimehe, teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Viktor Palmeti sõnul Eesti Raudtee ettepanekuga nõusse, kuid tariife ei saa tõsta üleöö. Komisjon tõdes, et raudteetransiidi tariifid on naaberriikidega võrreldes madalad ja neid oleks otstarbekas tõsta, märkis ta.
Seni kehtib Eesti Raudteel endises Nõukogude Liidus väljakujunenud süsteem, tegelikult rakendatakse aga kokkuleppetariife, mis on veelgi madalamad. Uute tariifide kujundamisel peab arvestama, et need oleksid kauba omahinna piiril ja võrreldavad konkurentide tasemega.
Palmet märkis, et komisjoni otsuse kohaselt saavad tariifid tõusta järgmisest aastast, välistatud pole ka osa kaupade puhul järkjärguline üleminek kõrgematele tariifidele. Tariife ei saa Palmeti kinnitusel tõsta aasta keskel, nende muutmise puhul peab jääma küllaldane etteteatamise aeg.
5. juunil koguneb transiidikomisjon taas, et moodustada uute transiiditariifide väljatöötamiseks spetsiaalne töörühm. Raudtee katab Eesti Raudtee andmeil 97% kogu Eestit läbivast transiidivoost. BNS