Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veokitootmine läheb ülesmäge

    Scania World Bulletini (SWB) andmetel oli kasv võrreldes 1994. aastaga 30 protsenti. Mullu müüdud 173 000 autot jääb kõigi aegade edetabelis alla vaid aastatele 1988--1990. Tookordne tippaasta oli 1989, mil jõuti 189 000 uue veokini.
    Aasta suurimaks edasiminejaks osutus Scania, kes suurendas oma turuosa 1,5% võrra. Paranes ka Renault (+0,9%), Iveco (+0,9%) ja Volvo (+0,2%) positsioon.
    Mercedese turuosa vähenes 1,1% võrra, kuid sellele vaatamata säilitas see Saksamaa autotootja 21protsendise turuosaga oma kindla juhtpositsiooni Lääne-Euroopa veokiturul. Saksa autogigandi turuosa on alates 1991. aastast vähenenud tervelt 4,5 protsendi võrra.
    Üheks põhjuseks on see, et koduturg Saksamaa on tänaseni samal tasemel, kui ta oli enne Saksamaade taasühinemist 1989. aastal. Teine mitte vähem tähtis faktor peitub selles, et Euroopa seitsme suurima veokitootja toodangut omavahel võrreldes on just Mercedesel konveieril kõige vanemad mudelid, mistõttu firma on osa oma ligitõmbavusest kaotanud.
    Lääne-Euroopa suuruselt järgmised veokitootjad asuvad Rootsis -- teine on Volvo 16protsendise turuosaga, kolmas Scania 14,3 protsendiga. Alates 1990. aastast on Scania turuosa kasvanud 2,8, Volvo oma 2,7 protsenti. Koos haaravad rootslased praegu 27,3% Lääne-Euroopa veokiturust.
    Lääne-Euroopa riikidest toimus suurim areng Itaalias (kasv 71,8%), Soomes (kasv 69%) ja Hispaanias (kasv 58,6%). Absoluutarvudes registreeriti mullu veoautosid kõige enam Saksamaal (40 331), Suurbritannias (32 406) ja Prantsusmaal (32 217).
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Lootustandev idu, mille aktsia Nvidiale järele võttes 240kordistuks
Analüütik Keith Speights toob välja ühe eduka tehisintellekti aktsia, mis võiks järgmise paari aasta jooksul investoritele Nvidiast veelgi rohkem raha teenida. Wall Streeti analüütikud on käesoleva aasta lõpuks seadnud aktsiale umbes 45% kõrgema hinnasihi.
Analüütik Keith Speights toob välja ühe eduka tehisintellekti aktsia, mis võiks järgmise paari aasta jooksul investoritele Nvidiast veelgi rohkem raha teenida. Wall Streeti analüütikud on käesoleva aasta lõpuks seadnud aktsiale umbes 45% kõrgema hinnasihi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallinna Sadam tõi uue IT-juhi Ericssonist
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Majandusekspert tõestas: me ei olegi majanduskriisis
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Me ei ole hetkel kriisis, kinnitas Eesti Panga majandusprognoosi osakonna juhataja Rasmus Kattai Äripäeva kinnisvarakonverentsil statistilisi andmeid kõrvutades.
Raadiohitid: Martin Villig tööjõukriisist ja salakiri, mis lõi jalust Martin Helme
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.
Nädala kuulatuimate saadete hulka jõudis suur intervjuu Eduka Eesti konkursi võitnud Bolti kaasasutaja Marin Villiguga. Aga tähelepanu püüdsid ka Äripäeva ajakirjanike saated, kus võeti luubi alla Martin Helme, kes kaotas kontrolli, kui paljastus EKRE sisekiri.