• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 14.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokitootmine läheb ülesmäge

Scania World Bulletini (SWB) andmetel oli kasv võrreldes 1994. aastaga 30 protsenti. Mullu müüdud 173 000 autot jääb kõigi aegade edetabelis alla vaid aastatele 1988--1990. Tookordne tippaasta oli 1989, mil jõuti 189 000 uue veokini.
Aasta suurimaks edasiminejaks osutus Scania, kes suurendas oma turuosa 1,5% võrra. Paranes ka Renault (+0,9%), Iveco (+0,9%) ja Volvo (+0,2%) positsioon.
Mercedese turuosa vähenes 1,1% võrra, kuid sellele vaatamata säilitas see Saksamaa autotootja 21protsendise turuosaga oma kindla juhtpositsiooni Lääne-Euroopa veokiturul. Saksa autogigandi turuosa on alates 1991. aastast vähenenud tervelt 4,5 protsendi võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üheks põhjuseks on see, et koduturg Saksamaa on tänaseni samal tasemel, kui ta oli enne Saksamaade taasühinemist 1989. aastal. Teine mitte vähem tähtis faktor peitub selles, et Euroopa seitsme suurima veokitootja toodangut omavahel võrreldes on just Mercedesel konveieril kõige vanemad mudelid, mistõttu firma on osa oma ligitõmbavusest kaotanud.
Lääne-Euroopa suuruselt järgmised veokitootjad asuvad Rootsis -- teine on Volvo 16protsendise turuosaga, kolmas Scania 14,3 protsendiga. Alates 1990. aastast on Scania turuosa kasvanud 2,8, Volvo oma 2,7 protsenti. Koos haaravad rootslased praegu 27,3% Lääne-Euroopa veokiturust.
Lääne-Euroopa riikidest toimus suurim areng Itaalias (kasv 71,8%), Soomes (kasv 69%) ja Hispaanias (kasv 58,6%). Absoluutarvudes registreeriti mullu veoautosid kõige enam Saksamaal (40 331), Suurbritannias (32 406) ja Prantsusmaal (32 217).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele