Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma tippfirmade reiting
The Business Weeki selle aasta reitingutabel Global 1000 kajastab selgelt neid muutusi. Reiting, mis lähtub sellest, kuidas turg hindab firmat, näitab, et investeerijad eelistavad selgelt rahvusvaheliselt tegutsevaid firmasid ainult koduturul tegutsevatele firmadele. Nii USA, Euroopa kui ka Jaapani firmadest nihkuvad järjest ülespoole need, kellel on ülemaailmselt tuntud nimi tehnoloogia, tootmise ja tarbekaupade alal.
1996. a jätkub USA firmade tõus. Tuhande suurema firma hulgas on nende arv tõusnud eelmise aasta 396-lt 422-le. See on paljuski tingitud Ameerika aktsiaturu tõusust, mille tulemusena firmade koguväärtus kasvas 32% ehk 5,1 triljoni dollarini. Nüüd moodustab USA firmade väärtus tuhande juhtiva firma väärtusest (11,2 triljonit USD) 46%, võrreldes 30 protsendiga 1988. aastal.
Jaapani firmadel on samal ajal toimunud tagasiminek. Nende võimas tõus oli 1980. aastate lõpul. 1988. a moodustas Jaapani firmade väärtus tuhandest 48%, kuid praeguseks on see langenud 23 protsendile.
Euroopa firmad on paarile tõusjale -- Siemens, Heineken, L. M. Ericsson -- vaatamata pidanud Euroopa majanduse nõrkuse tõttu viimasel ajal USA firmadele positsioone loovutama. Euroopa nelja suurima majandusega riigi Saksamaa, Prantsusmaa, Suurbritannia ja Itaalia firmade osakaal tuhande hulgas on eelmise aasta 18 protsendilt langenud 17-le. Nende nelja riigi firmade väärtus moodustab USA firmade väärtusest 37%, võrreldes 43 protsendiga eelmisel aastal. BW