Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikesaarte turismitalud sobivad seminariks

    Väikesaared ja laiud on tänavu suvel köitnud eelkõige ettevõtjate tähelepanu. Eraldatuna restoranidest, kaubakeskustest ja teistest tsivilisatsiooni kiusatustest on veega ümbritsetud maalapil ideaalne pidada seminare või näiteks keeleõppe laagreid. Väikesaared on muutunud ka asutuste väljasõitude ja piknike sihtpunktiks.
    Firma võidab ka majanduslikult, kuna majutus ja lõbustused on puhkekeskustega võrreldes mitmeid kordi odavamad. Näiteks öö Roosta puhkeküla kahe inimese kämpingus koos hommikusöögiga maksab 960 krooni, Vormsil maksab samaväärne elamine ühele 200 krooni, Kihnul aga 100 krooni ringis. Turismitalu kasuks saab otsustada muidugi vaid juhul, kui nõupidamiseks või õppetööks ei vajata grafoprojektoreid jms.
    Manija turismitalu on erandlik selle poolest, et seminaristide 250kroonisesse paketti kuulub lisaks mugavustega majutusele ka ülevedu, toitlustamine ning saun. Kohvi- või teetasside arvu ei loeta -- seda võib juua, palju kulub. Kes aga on nõus romantiliselt magamiskotiga lakas magama, peab öömaja eest loobuma kõigest kümnest kroonist.
    Kui tavaliselt alustatakse reisi detailsemat planeerimist sobiva majutuse otsimisega, siis vähem külastatavate paikade puhul peaks esmalt välja uurima transpordivõimalused ning lähtesadamad. Turismiinfo keskustest peaks saama väikesadamate telefoninumbrid, et siis iseseisvalt edasi uurida.
    Lihtsaim, ent mitte igaühele jõukohane oleks üürida kaater või jaht. Näiteks jaht 10 inimesele koos kapteniga maksaks mereturismi assotsiatsiooni hinnakirja järgi 24 tunniks keskmiselt 5000 krooni, nädalaks aga 25 000--30 000 krooni. Sellise summa puudumisel tuleb arvestada regulaarliiklusega ning kui seda pole, pöörduda sadama või suurema reisibüroo poole. Ka väikesaarele seminarile minnes jätab oma jahiga sihtpunkti sõitmine osalejatele meeldivama mälestuse kui postipaadis loksumine.
    Mandrilt on lihtsaim pääseda Aegna ja Kihnu saarele, kuna praam või mootorlaev sõidab saarele vähemalt kaks korda päevas, nii hommikul kui õhtul.
    Pranglile sõidab postipaat esmaspäeval, kolmapäeval, reedel, laupäeval ja tavaliselt ka pühapäeval Leppneeme sadamast. Üks ots maksab 20 kroon. Eratellimusel tuleb kergendada kukrut ca 500 krooni võrra. Prangli sadamas on üheksale inimesele ka ööbimisvõimalus, üks voodikoht maksab 50 krooni. Tõsi, du??i ja sauna seal ei pakuta, on vaid kaevuvesi.
    Ruhnule aga tuleb jääda vähemalt nädalaks, kuna lennuk külastab saart vaid kolmapäeviti. Erareisi tellides tuleb Reiseri reisibüroo andmeil arvestada 10 000--15 000kroonise väljaminekuga. Grupi suurus võib olla kuni 36 reisijat. Ilusa ilmaga võib üürida ka jahi.
    Abruka, Vahase ja Vilsandi külastamise korraldamise koos majutamise ja toitlustamisega on suurelt ette võtnud Mere reisibüroo.
    Saaremaa ja Hiiumaa ümbruse külastamiseks saab jahi või kaatri tellida ka väikesadamatest. Näiteks sõiduks Nasvalt Abrukale 12kohalise kaatriga tuleb maksta 700 krooni, jahi üürimise hind on kokkuleppeline.
    Tihti üüritakse laidudele või väikesaartele sõitmiseks skuuter, mille tund näiteks Nasva sadamas maksab 400 krooni, sellele lisandub sadamamaks 150 krooni.
    Kevadel hakkasid mõned väikesadamad korraldama reise ka seni suletud Pakrile, Nais- ja Osmussaarele, ent praeguseks on see vähemalt Pakri ja Naissaare osas reisibüroode andmeil peatatud, kuna saared pole piisavalt ohutud.
  • Hetkel kuum
Toetame restoraniäri vintskeid tegijaid. Hääletame jalgadega!
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vestlusrobot ChatGPT vahendab edaspidi ka uuemaid uudiseid
Sam Altmani juhitud tehisintellekti arendamise ettevõte OpenAI allkirjastas kolmapäeval lepingu, mis annab talle juurdepääsu meediakonglomeraadile News Corp kuuluvate suurimate uudisteväljaannete sisule, vahendas Reuters.
Sam Altmani juhitud tehisintellekti arendamise ettevõte OpenAI allkirjastas kolmapäeval lepingu, mis annab talle juurdepääsu meediakonglomeraadile News Corp kuuluvate suurimate uudisteväljaannete sisule, vahendas Reuters.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Keskkonnaamet nõuab LHV asutajalt ranna keelualale ehitatud eratee ülesvõtmist
Keskkonnaamet alustas haldusmenetlust, et LHV kaasasutaja Andres Viisemann oma Haapsalu külje all asuvalt mereäärselt maatükilt, mis asub ranna ehituskeeluvööndis, ebaseaduslikult ehitatud tee üles võtaks.
Keskkonnaamet alustas haldusmenetlust, et LHV kaasasutaja Andres Viisemann oma Haapsalu külje all asuvalt mereäärselt maatükilt, mis asub ranna ehituskeeluvööndis, ebaseaduslikult ehitatud tee üles võtaks.