Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas karmimad reeglid kaotavad salakütuseäri?

    Uued reeglid vähendavad salaäri, selles olen ma sada protsenti kindel. Turul jääb tegijaid sellevõrra vähemaks, et ühepäevaliblikad nende reeglite järgi ilmselt mängida ei saa. Tegelikkuses on ka uued reeglid piisavalt vabad, et tõsised tegijad, kes tahavad end seostada kütuseäriga, saavad seda teha.
    Lugesin siin nende väikeste kütusefirmade pöördumist, et õliliit tahab tekitada monopoli. Tahan selle peale öelda lihtsalt, et õliliit on alati olnud vaba organisatsioon ja mitte keegi ei ole keelanud ka neidsamu firmasid liitu astumast.
    Toon näite teisest majandusharust -- pangandusest. Mina Eesti kodanikuna tahaksin hakata panka pidama, aga ma ei saa seda teha. Küsimus on siiski riigis ja tema vabaduses teha vajalikke otsuseid. Kõik alad, mis on aktsiisiga maksustatud või kus on võimalikud väga suured pettused, peaksid olema ka natuke karmima kontrolli all.
    Bensiini hind tõuseb tasemeni, mis väljendab bensiini hinda maailmaturul pluss maks, aga kaks korda kindlasti mitte. Tahaks isegi loota, et hind tõuseb, sest ei saa müüa bensiini odavamalt maaletuleku hinnast. Suurtes tanklates hind vaevalt tõuseb, aga väiksemates maatanklates, kus siiani on maksuvaba bensiini rohkem müüdud, tõuseb ta kindlasti.
    Tolli tööd oleme kõik kohutavalt kritiseerinud, aga eks igal alal on oma arenguvõimalusi. Tolli töö on viimasel ajal läbi nende aktsioonide oluliselt paranenud. Küsimus ei ole niivõrd tolli töös, kuivõrd garantiides. Mis kasu on tolli tööst, kes püüab kinni salakütusefirma, aga see ütleb, et jah, maksud küll maksmata, aga näe, raha ka ei ole.
    Kütuse ekspordi-impordi uus kord kehtestati seepärast, et monopoliseerida turg, kasutades selleks skandaali Eesti Kütuse ümber. Teiseks: mätsida skandaal kinni ja jätta tegelikud süüdlased välja selgitamata.
    Oma arvamuse oleme juba välja öelnud üheksa kütusefirma ühiskirjas, mille me saatsime peaministrile, mitmele ametile ja komisjonile. Midagi head see uus kord endaga kaasa ei too. Seda kahel põhjusel. Esiteks: järgneb kütuse hindade tõus ja teiseks: ei tasu silmist lasta ka teatud poliitilist faktorit. Nimelt saab Venemaal ülimalt mugav olema kolme- nelja õlifirma poolt väljaveetavate kütusekoguste kontrollimine. See on märksa lihtsam kui kolme-neljakümne firma poolt eksporditava kütuse kontrollimine. Arvan, et hinnad tõusevad kaks korda.
    Me loodame muidugi, et Eesti võimud võtavad meie nõu kuulda, sest oleme õliliiduga ühel meelel, et must turg tuleb likvideerida. Küsimus on ainult meetodites. Kui toll hakkab normaalselt tööle, siis ei sõltu midagi nüansist, kas ettevõtte aktsiakapital on miljon või kümme miljonit krooni.
    Me rääkisime juba eelmisel aastal, et aktsiiside järsk tõstmine tekitab raskusi nende laekumisel. Kõrgema aktsiisi puhul tasub vahelejäämise risk end salakütusega hangeldajatele paremini ära. Samuti annab selle rahaga paremini ära osta vastavaid ametnikke.
    Meil ei ole raskusi firma aktsia- ja omakapitali viimisel uute nõudmiste tasemele, kuid siin unustame me peamise idee. Räägime kõikjal, et Eesti on avatud turuga riik, samas aga tegutseme täpselt vastupidiselt. Samuti tekib mul küsimus, miks me seisame vastu talupoegade soovile kaitsta oma turgu, aga kütuseturu oleme valmis monopoliseerima. Kus on siin loogika?
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.