«Tegime pakkumisi ka teistele Eesti hulgifirmadele. Kaupmehe täissortimenti pakkuva cash & carry ehk «tule, maksa ja osta»-põhimõte sobis Heino hulgimüügi struktuuriga kõige paremini kokku,» selgitas ASi Kaupmees turundusjuht Endrik Randoja.
Ta märkis, et seoses endise konkurendi ülesostmisega nad ilmselt eriti palju kliente juurde ei võida, kuna kliendid olid kattuvad, pigem võidetakse käibelt. Kaupmees plaanib Kivilinna hulgilaos aasta lõpuks saavutada 80 miljoni kroonise käibe.
Randoja sõnul on AS Kaupmees eemaldanud Heino hulgimüügisortimendist küllaltki palju tooteid ja jätnud alles konkurentsivõimelised, mille müügiga Heino hästi hakkama ei saanud, nagu Van der Bergh Foodsi külmutatud toodete sari. Osa kaupu müüs AS Eesti Heino Tukku juulis enne hulgilao sulgemist allahinnatuna maha.
Seoses uue hulgilao avamisega sulgeb Kaupmees septembris Pirital purjespordikeskuses asuva hulgilao. «Suurim põhjus on see, et Peterburi tee laost on võimalik Tallinna ida piirkonna klientuuri kõige kvaliteetsemalt teenindada,» lausus Randoja.
Randoja sõnul võib olla üks põhjuseid, miks Eesti Heino Tukku tegevuse senisel kujul Eestis lõpetas, et üritati siin rakendada Soome põhimõtteid.
«Soomes toimib cash & carry hulgimüük peamiselt tanklate, kioskikettide ja toitlustuskohtade varustajana, mis on väga spetsiifilise sortimendiga asutused. Ilmselt see ei läinud Eestis samavõrd hästi kaubaks kui Soomes,» rääkis ta.
Ostu-müügitehingu hinda ei soovinud kumbki osapool avalikustada. Eesti Heino Tukku tegevdirektor Jukka Niskaneni sõnul võis pakutud hinnaga rahule jääda. «Firma tõmbab tegevust Eestis tagasi ja keskendub Soomes tegutsemisele,» kommenteeris ta. Millega AS Eesti Heino Tukku Eestis edasi tegeleb, pole praegu veel otsustatud.