• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa sadamaprojektid Soome lahel

    Kokkuleppe sõlmijateks olid naftatootmisettevõte Surgutneftegas ja selle tütarettevõte, petrokemikaale eksportiv Kineks. Eesmärgiks on uue ettevõtte loomine, mis vastutab sadamaprojekti elluviimise ning finantseerijate leidmise eest.
    Plaani rahastamine on esialgu lahtine. Kineksi peadirektori Adolf Smirnovi sõnul on mitme välispangaga eelkokkulepped laenu saamiseks juba sõlmitud.
    Uue sadama võimsuseks on kavandatud 17 miljonit tonni naftat aastas ehk 300 000 barrelit päevas. Võrdluseks on Sköldviki sadama aastavõimsus ligi 15 miljonit tonni.
    Vene sadamate kaudu tarniti läinud aasta kokku 170 miljonit tonni kaupu. Vajalik võimsus on aga 300 miljonit tonni. Kasvuruumi jätkub nii Vene, Soome kui muude riikide sadamatele.
    Samuti on plaanid vaid plaanid. Enne, kui võib rääkida uuest rahvusvaheliselt konkurentsivõimelisest Vene sadamast, kulub palju raha ning aega.
    Peale viimati teatavaks saanud sadamaprojekti on Venemaal Soome lahe kaldal veel mitmeid plaane. Üks neist puudutab Peterburi sadama laiendamist. Probleemiks on see, et tegelikult ei olegi sadamal kasvuruumi --linn on arenedes sadama otsekui kotti jätnud.
    Suurejooneline oli plaan rajada uus Ust-Luuga sadam Eesti piiri lähedal, mis nägi ette suure sadamakompleksi ehitamise Luuga jõe suudmesse. Plaani rahastamine jäi lahtiseks ning mõnda aega ei ole projektist enam juttu olnud.
    Ka Kroonlinna saarele kavandatakse uut sadamat, mis toimiks Peterburi välissadamana. Lisaks on veel kolm varem Soomele kuulunud sadamat: Koivisto, Uuras ja Viiburi.
    Uurast mäletatakse veel Viiburi välissadamana, mis tegeles peamiselt puidu vahendamisega.
    Kõige kuulsam neist on aga Koivisto ehk praegune Primorsk. Sinna kavandatakse naftasadamat, mille võimsus tõuseks koguni 45 miljoni tonnini.
    Kui plaan selles mahus teoks saab, kujuneb Primorski sadamast Läänemere sadamate seas Gdanski kõrval üks juhtivaid sadamaid. KL
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Krüptoturul suur langus: bitcoin poole aasta madalaimal tasemel
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Leedu eksport Hiinasse kahanes dramaatiliselt
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.
Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.