Tarkoni peadirektor Toomas Noorem ei soostunud enne ostu-müügilepingu sõlmimist RASi Tarkon likvideerimiskomisjoniga avalikustama ostusummat, lisades, et lõplik summa ei erinenud oksjoni alghinnast -- 8,7 miljonit krooni -- oluliselt. «Lepingu sõlmimiseks on aega kaks kuud,» lisas Noorem. «Meie soov on, et saaksime lepingu sõlmida nii kiiresti kui võimalik. Sest siis saab lõpuks ometi oma tootmistegevust alustada aktsiaselts Tarkon.»
RASi Tarkon likvideerimiskomisjon, mis alustas tööd 20. veebruaril, on müünud Tarkoni vara -- autosid, seadmeid, hooned -- osade kaupa. Likvideerimiskomisjoni esimees Kostel Gerndorf on varem Äripäevale väitnud, et osade kaupa müües laekub kindlasti rohkem raha, kui oleks laekunud pakkumustest, mille erastamisagentuur tunnistas omal ajal ebapiisavaks. Erastamisagentuur püüdis Tarkonit tulutult müüa kaks aastat. Tarkon otsustati likvideerida jaanuari keskel.
Enamik Tarkoni varast on Noorema sõnul nüüdseks müüdud. Lisaks põhikorpusele on rohkem raha laekunud angaaride, puidutöökoja ja osa Staadioni tänava territooriumi müügist. Nii ostis Mercedes-Benzile ja Ivecole lisaseadmeid tootev AS Jumbo-Metec 1,7 miljoni krooni eest angaaridekompleksi.
«Angaaride vahel asuvast kiviehitisest saab firma kontor ja müügisaal,» rääkis Jumbo-Metec tegevdirektor Toomas Lepp. «Angaarid lammutame tuleval kevadel maha ja ehitame uue hoone. Seda objekti ostes saame ometi hakata oma tootmisbaasi välja arendama, seni oleme tegutsenud rendipindadel.» Jumbo-Metec toodab veoautodele rammraudu, ilukilpe, autopasunaid, vertikaalseid summuteid, lisaspoilereid jm lisaseadmeid.
Noorema sõnul oli Tarkon I poolaastal kahjumis. «Vara müügist saadava rahaga püüab likvideerimiskomisjon katta Tarkoni riigivõla, mis on ilma viivisteta 15 mln krooni,» rääkis Noorem.
AS Tarkon jätkab Noorema kinnitusel allhanketöid välisfirmadele aparaadiehituse alal. «Veame edasi ka taksofoniprojekti,» kinnitas Noorem. «Tänavune kogus -- 400 taksofoni -- on enam-vähem valmis. Loodame, et Eesti Telefon esitab tellimuse ka tulevaks aastaks.» Eestis on paigaldatud umbes 1700 taksofoni, neist 700 on valmistatud Tarkonis, ülejäänu on imporditud ühest Prantsusmaa firmast.
Tartu kontrollaparatuuritehasest välja kasvanud Tarkon lõpetas lennuaparatuuri, sh mustad kastid, tootmise eelmisel aastal.