Kauba arestimisel on vedaja eesmärk sundida ekspedeerijat kohesele tegutsemisele vanade võlgade tasumisel. Selle mõjukus sõltub eelkõige sõlmitud lepingutest. Kui kliendil on ekspedeerijaga niivõrd karm leping, mis kehtestab kauba kättesaamisega viivituse korral ekspedeerijale suured trahvid, siis teeb viimane ka kõik, et trahve vältida.
Situatsiooni seaduslikkust peab otsima asjaõigusseadusest, kinnipidamisõigusest. Juristid viitavad pragrahvile 320. Selle järgi on võlausaldajal õigus kinni pidada võlgnikult tema kätte sattunud asju, kui need on seotud võlanõudega või kui need on sattunud tema kätte heauskselt, kuulumata tegelikult võlgnikule ja kolmandal isikul ei ole sellele varasemast valdusest tulenevat õigust.
Kliendil on ainus võimalus ära tõestada, et vedaja ei ole olnud heauskne, st et kaup kuulub sellele, kellele ta viiakse ja ei ole ekspedeerija omandisse läinud isegi mitte ajutiselt. Sel juhul puudub ka kinnipidamise õigus.
Palju sõltub jällegi ka lepingutest. Igal juhul võib sinna kirjutada, millised on vedaja õigused tulenevalt veolepingust. Kokkuleppega võib tema õigused kaubale välistada.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele