• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 13.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas vedajal on ekspedeerija võlgnevuste katteks õigus arestida kolmandale isikule kuuluvat kaupa?

Kauba arestimisel on vedaja eesmärk sundida ekspedeerijat kohesele tegutsemisele vanade võlgade tasumisel. Selle mõjukus sõltub eelkõige sõlmitud lepingutest. Kui kliendil on ekspedeerijaga niivõrd karm leping, mis kehtestab kauba kättesaamisega viivituse korral ekspedeerijale suured trahvid, siis teeb viimane ka kõik, et trahve vältida.
Situatsiooni seaduslikkust peab otsima asjaõigusseadusest, kinnipidamisõigusest. Juristid viitavad pragrahvile 320. Selle järgi on võlausaldajal õigus kinni pidada võlgnikult tema kätte sattunud asju, kui need on seotud võlanõudega või kui need on sattunud tema kätte heauskselt, kuulumata tegelikult võlgnikule ja kolmandal isikul ei ole sellele varasemast valdusest tulenevat õigust.
Kliendil on ainus võimalus ära tõestada, et vedaja ei ole olnud heauskne, st et kaup kuulub sellele, kellele ta viiakse ja ei ole ekspedeerija omandisse läinud isegi mitte ajutiselt. Sel juhul puudub ka kinnipidamise õigus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palju sõltub jällegi ka lepingutest. Igal juhul võib sinna kirjutada, millised on vedaja õigused tulenevalt veolepingust. Kokkuleppega võib tema õigused kaubale välistada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele