• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 14.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läbirääkimised Indias asuva laeva asjus

Mägi möönis, et paraku ei suutnud ta koos advokaadibüroo Concordia juristi Toomas Mälbergiga jõuda eelmisel nädalal Londonis peetud läbirääkimistel kokkuleppele. «Lootsime sõlmida laeva ostu-müügilepingu,» rääkis Mägi. «Eelkokkuleppe kohaselt jääks laev India poole omandusse tingimusel, et Ookeani pankrotipesa saaks mingigi kompensatsiooni.»
Mägi sõnul ei looda nad juba ligi aasta tühjalt seisva ja uppumisohus laeva eest eriti palju saada.
«Palamuse müügihind saab olla 100 000--500 000 USA dollarit, olenevalt sellest, kas laev müüakse vanarauaks või mitte,» selgitas Mägi. «Laeva on korduvalt remonditud, seega on laev koormatud suurte kohustustega, mis võivad laeva müügihinda isegi ületada. Kui hakkaksime vaidlema, tekib konflikt rahvusvahelise mereõiguse ja Eesti pankrotiseaduse vahel, kus ilmselt jääb peale rahvusvaheline mereõigus ja laeva müügist laekuv raha läheks võlausaldajatele, kes on laeva remontinud.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mägi sõnul on nende trump see, et India pool kardab Ookeani-India ühisfirma pankrotti ja seetõttu on valmis mingi summa Ookeani pankrotipessa maksma. «Loodame kokkuleppeni jõuda septembri keskel,» lisas Mägi.
Ookeani pankrotihaldurid on müünud vara ligi saja miljoni krooni eest. Väärtuslikum osa müüdud varast on viis Moonsund-tüüpi laeva, millest kolm müüdi Lõuna-Aafrika Vabariigis ja kaks Tallinnas. Mägi sõnul on kahe LAVis müüdud laeva eest 2,4 miljonit USA dollarit LAVi kohtus veel kinni.
Pankrotihaldurid kontrollivad praegu Ookeani vastu esitatud võlanõudeid, mis ulatuvad üle 600 miljoni krooni. Mägi sõnul saab nõuete kaitsmise koosoleku kutsuda kokku mitte enne kui kuu aja pärast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele