13 august 1996

Läbirääkimised Indias asuva laeva asjus

Mägi möönis, et paraku ei suutnud ta koos advokaadibüroo Concordia juristi Toomas Mälbergiga jõuda eelmisel nädalal Londonis peetud läbirääkimistel kokkuleppele. «Lootsime sõlmida laeva ostu-müügilepingu,» rääkis Mägi. «Eelkokkuleppe kohaselt jääks laev India poole omandusse tingimusel, et Ookeani pankrotipesa saaks mingigi kompensatsiooni.»

Mägi sõnul ei looda nad juba ligi aasta tühjalt seisva ja uppumisohus laeva eest eriti palju saada.

«Palamuse müügihind saab olla 100 000--500 000 USA dollarit, olenevalt sellest, kas laev müüakse vanarauaks või mitte,» selgitas Mägi. «Laeva on korduvalt remonditud, seega on laev koormatud suurte kohustustega, mis võivad laeva müügihinda isegi ületada. Kui hakkaksime vaidlema, tekib konflikt rahvusvahelise mereõiguse ja Eesti pankrotiseaduse vahel, kus ilmselt jääb peale rahvusvaheline mereõigus ja laeva müügist laekuv raha läheks võlausaldajatele, kes on laeva remontinud.»

Mägi sõnul on nende trump see, et India pool kardab Ookeani-India ühisfirma pankrotti ja seetõttu on valmis mingi summa Ookeani pankrotipessa maksma. «Loodame kokkuleppeni jõuda septembri keskel,» lisas Mägi.

Ookeani pankrotihaldurid on müünud vara ligi saja miljoni krooni eest. Väärtuslikum osa müüdud varast on viis Moonsund-tüüpi laeva, millest kolm müüdi Lõuna-Aafrika Vabariigis ja kaks Tallinnas. Mägi sõnul on kahe LAVis müüdud laeva eest 2,4 miljonit USA dollarit LAVi kohtus veel kinni.

Pankrotihaldurid kontrollivad praegu Ookeani vastu esitatud võlanõudeid, mis ulatuvad üle 600 miljoni krooni. Mägi sõnul saab nõuete kaitsmise koosoleku kutsuda kokku mitte enne kui kuu aja pärast.

Hetkel kuum