Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seitsmenda kai ehitus nõudis 91 miljonit
Kitsingu sõnul on RE Tallinna Sadam ja ASi Termoil vahel sõlmitud lepingus kavandatud 7. kai kaudu vähemalt ühe miljoni tonni naftasaaduste läbivedu kümne aasta vältel.
«Sellise koguse puhul tasub kai ehitamine end ära 4,5 aastaga,» ütles ta. «Üle miljoni tonni naftasaaduste läbiveo puhul saab AS Termoil lepingu järgi sadamalt soodustusi,» lisas Kitsing.
Tallinna Sadama peadirektori Enn Sarapi ütlusel on mitmesuguste lubaduste põhjal 7. kai kaudu lubatud hakata transportima tunduvalt rohkem naftasaadusi. «Kui sellist naftavoolu ei tule, siis Tallinna Sadama töö sellest seisma ei jää,» lisas ta. Potentsiaalseid 7. kai kasutajaid Sarap ei nimetanud.
Sadama edasist arengut kommenteerides märkis Sarap, et suuremat tähelepanu on vaja pöörata konteinervedudele. «See on praegu Tallinna Sadama nõrk koht. Riia sadam on meist selles osas ette jõudnud,» nentis peadirektor.
Tulevikus on plaanis kõik konteinerveod kesklinna sadamast välja viia, lisas Sarap.
Aare Kitsingu sõnul arendatakse sadamat ainult niipalju, kuipalju jätkub garanteeritud kaubavoogusid. Infrastruktuuri sadamal laiendada kavas ei ole, kinnitas ta.
«Juba praegu olemasoleva infrastuktuuri põhjal oleks võimalik Tallinna sadamat kahekordseks laiendada,» tõi Kitsing näite.
«Kaupade vedu läbi Tallinna sadama on iga aasta suurenenud 11--13 protsenti,» ütles Kitsing. «Vilja transpordist on sadam suures osas ilma jäänud, teiste kaupade osatähtsus sadama läbiveos on samal ajal suurenenud,» selgitas ta.