AS Esoil Air ei ole veel registreeritud, kuid asutamisdokumentidele on alla kirjutatud, kinnitas Esoili juhatuse esimees Oleg Panfilov. Tema sõnul saab kahe kolmandiku ühisfirma aktsiate omanikuks Esoil ja kolmandiku aktsiatest Estonian Air. Kui suur saab olema loodava firma aktsiakapital, seda enne registreerimist ei avalikustata.
Koostööplaani oleme analüüsinud poolteist aastat, kuid Estonian Airi ja Esoili erastamine on projekti peatanud, ütles Cresco investeerimisgrupi ja Maersk Airi esindaja Estonian Airis Toomas Leis. Tema sõnul saab projekt elujõuliseks, kui firma uus omanik on selle läbi töötanud ja heaks kiitnud. «Lennufirma eesmärk on reisijate või kauba vedu, huvi kütuse vedamise osa vähendamise vastu on loomulik,» lausus Leis.
«Hea projekt, aga ajutiselt seiskunud,» kommenteeris Oleg Panfilov. Tema väitel pole Esoili erastanud Coastali liitumine projektiga elu küsimus. «Kui Coastal kaasa ei tule, on iga Eesti kütusefirma sellest huvitatud,» lausus ta.
Partnerite valik sõltub eeskätt otsustamise kiirusest, lisas Toomas Leis. Tema sõnul vajab uuendamist tänaseks amortiseerunud Aerofloti terminaal, mida seni kütuse ladustamisel kasutati.
Senine terminaal tuleks lammutada ja mõistlik oleks välja vahetada kogu tankimistehnika, ütles Oleg Panfilov
Seni ostis Estonian Air põhiosa lennukikütusest Venemaalt ja osa ka Statoili vahendusel.