Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussifirmad on pahased

    Eelmisel neljapäeval toimus Haapsalus üleriigiline reisijateveo nõupidamine, kus osalesid reisijateveoga tegelevad ettevõtted ning maakondade ja linnade transpordinõunikud.
    Eesti autoettevõtjate liidu asedirektori Uno Aava sõnul räägiti seekord bussiliiklusega seotud teede remondi ja hoolduse korraldamisest. Aava ütles, et reisijaid vedavad bussifirmad ei ole rahul maanteeameti teede hoolduse korraldusega, sest nende arvates remonditakse korraga liiga pikki teelõike, mistõttu bussid kiirusepiirangute pärast hilinevad. Näiteks Tartu maanteel oli remondis 16,7kilomeetrine lõik, mis põhjustas selle, et Tallinna--Tartu liinibussid ei suutnud graafikus püsida.
    Aava sõnul soovitakse selles vallas tulevikus maanteeametiga tihedamalt koostööd teha, sest siis saavad bussifirmad tööde ajaks graafikus muudatusi teha. Lisaks tehti maanteeametile ettepanek remontida korraga paarikilomeetrilisi lõike.
    Aava sõnul avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt ka selle üle, et mõned teelõigud suletakse remonditööde ajaks ning bussid suunatakse ümbersõidule, mis põhjustab bussiettevõtetele lisakulutusi, sest läbida tuleb pikem tee.
    Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et mida rohkem teid remonditakse, seda paremas korras Eesti teed on. Sõrmuse sõnul on põhjendamatu teha teede remonti sajameetriste lõikude kaupa. Teiseks tuleks aru saada sellest, et osa remonditöid eeldab sooja ilma, mida Eestis on vähe. Samas rääkis Sõrmus, et ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik täpselt remonditöödest poole aasta või mõne kuu võrra ette teatada.
    Lisaks avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt selle üle, et riigil pole raha neile sooduspiletite eest dotatsiooni maksta.
    Bussifirma, ASi Sebe tegevdirektor Toivo Leht ütles, et Tartu maantee remondi tõttu hilinesid nende bussid vähemalt pool tundi. Lisaks põhjustab Lehe sõnul Sebele palju probleeme Tallinna--Haapsalu maantee remondi tõttu tehtav ümbersõit.
    Leht rääkis, et tänavuaastasest sooduspiletite dotatsioonist on Sebe riigi käest saanud 65 protsenti. «Eelmisel aastal saime 85 protsenti rahast,» lisas ta. Tema väitel oleks firma saamatajäänud 1,5 miljoni eest saanud endale osta neli uut reisibussi. Kui raha ei leita, ootab bussifirmasid Lehe arvates ees kahjum.
    Mall Põldmaa teede- ja sideministeeriumist ütles, et ministeerium on korduvalt üritanud valitsuse käest teada saada, mida bussifirmadele vastata, kuid seni pole selle suhtes selgust saadud. Praegu on Põldmaa sõnul selge vaid see, et riigil pole raha dotatsiooni maksmiseks.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.