Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussifirmad on pahased

    Eelmisel neljapäeval toimus Haapsalus üleriigiline reisijateveo nõupidamine, kus osalesid reisijateveoga tegelevad ettevõtted ning maakondade ja linnade transpordinõunikud.
    Eesti autoettevõtjate liidu asedirektori Uno Aava sõnul räägiti seekord bussiliiklusega seotud teede remondi ja hoolduse korraldamisest. Aava ütles, et reisijaid vedavad bussifirmad ei ole rahul maanteeameti teede hoolduse korraldusega, sest nende arvates remonditakse korraga liiga pikki teelõike, mistõttu bussid kiirusepiirangute pärast hilinevad. Näiteks Tartu maanteel oli remondis 16,7kilomeetrine lõik, mis põhjustas selle, et Tallinna--Tartu liinibussid ei suutnud graafikus püsida.
    Aava sõnul soovitakse selles vallas tulevikus maanteeametiga tihedamalt koostööd teha, sest siis saavad bussifirmad tööde ajaks graafikus muudatusi teha. Lisaks tehti maanteeametile ettepanek remontida korraga paarikilomeetrilisi lõike.
    Aava sõnul avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt ka selle üle, et mõned teelõigud suletakse remonditööde ajaks ning bussid suunatakse ümbersõidule, mis põhjustab bussiettevõtetele lisakulutusi, sest läbida tuleb pikem tee.
    Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et mida rohkem teid remonditakse, seda paremas korras Eesti teed on. Sõrmuse sõnul on põhjendamatu teha teede remonti sajameetriste lõikude kaupa. Teiseks tuleks aru saada sellest, et osa remonditöid eeldab sooja ilma, mida Eestis on vähe. Samas rääkis Sõrmus, et ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik täpselt remonditöödest poole aasta või mõne kuu võrra ette teatada.
    Lisaks avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt selle üle, et riigil pole raha neile sooduspiletite eest dotatsiooni maksta.
    Bussifirma, ASi Sebe tegevdirektor Toivo Leht ütles, et Tartu maantee remondi tõttu hilinesid nende bussid vähemalt pool tundi. Lisaks põhjustab Lehe sõnul Sebele palju probleeme Tallinna--Haapsalu maantee remondi tõttu tehtav ümbersõit.
    Leht rääkis, et tänavuaastasest sooduspiletite dotatsioonist on Sebe riigi käest saanud 65 protsenti. «Eelmisel aastal saime 85 protsenti rahast,» lisas ta. Tema väitel oleks firma saamatajäänud 1,5 miljoni eest saanud endale osta neli uut reisibussi. Kui raha ei leita, ootab bussifirmasid Lehe arvates ees kahjum.
    Mall Põldmaa teede- ja sideministeeriumist ütles, et ministeerium on korduvalt üritanud valitsuse käest teada saada, mida bussifirmadele vastata, kuid seni pole selle suhtes selgust saadud. Praegu on Põldmaa sõnul selge vaid see, et riigil pole raha dotatsiooni maksmiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kvartali lõpp kallutas kõik USA kolm peamist indeksit karuturule
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Septembri elektri börsihind kukkus kolmandiku
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.

Olulisemad lood

Jüri Käo poliitikutele: mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on?
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.