• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.09.96, 01:00

Bussifirmad on pahased

Eelmisel neljapäeval toimus Haapsalus üleriigiline reisijateveo nõupidamine, kus osalesid reisijateveoga tegelevad ettevõtted ning maakondade ja linnade transpordinõunikud.
Eesti autoettevõtjate liidu asedirektori Uno Aava sõnul räägiti seekord bussiliiklusega seotud teede remondi ja hoolduse korraldamisest. Aava ütles, et reisijaid vedavad bussifirmad ei ole rahul maanteeameti teede hoolduse korraldusega, sest nende arvates remonditakse korraga liiga pikki teelõike, mistõttu bussid kiirusepiirangute pärast hilinevad. Näiteks Tartu maanteel oli remondis 16,7kilomeetrine lõik, mis põhjustas selle, et Tallinna--Tartu liinibussid ei suutnud graafikus püsida.
Aava sõnul soovitakse selles vallas tulevikus maanteeametiga tihedamalt koostööd teha, sest siis saavad bussifirmad tööde ajaks graafikus muudatusi teha. Lisaks tehti maanteeametile ettepanek remontida korraga paarikilomeetrilisi lõike.
Aava sõnul avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt ka selle üle, et mõned teelõigud suletakse remonditööde ajaks ning bussid suunatakse ümbersõidule, mis põhjustab bussiettevõtetele lisakulutusi, sest läbida tuleb pikem tee.
Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et mida rohkem teid remonditakse, seda paremas korras Eesti teed on. Sõrmuse sõnul on põhjendamatu teha teede remonti sajameetriste lõikude kaupa. Teiseks tuleks aru saada sellest, et osa remonditöid eeldab sooja ilma, mida Eestis on vähe. Samas rääkis Sõrmus, et ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik täpselt remonditöödest poole aasta või mõne kuu võrra ette teatada.
Lisaks avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt selle üle, et riigil pole raha neile sooduspiletite eest dotatsiooni maksta.
Bussifirma, ASi Sebe tegevdirektor Toivo Leht ütles, et Tartu maantee remondi tõttu hilinesid nende bussid vähemalt pool tundi. Lisaks põhjustab Lehe sõnul Sebele palju probleeme Tallinna--Haapsalu maantee remondi tõttu tehtav ümbersõit.
Leht rääkis, et tänavuaastasest sooduspiletite dotatsioonist on Sebe riigi käest saanud 65 protsenti. «Eelmisel aastal saime 85 protsenti rahast,» lisas ta. Tema väitel oleks firma saamatajäänud 1,5 miljoni eest saanud endale osta neli uut reisibussi. Kui raha ei leita, ootab bussifirmasid Lehe arvates ees kahjum.
Mall Põldmaa teede- ja sideministeeriumist ütles, et ministeerium on korduvalt üritanud valitsuse käest teada saada, mida bussifirmadele vastata, kuid seni pole selle suhtes selgust saadud. Praegu on Põldmaa sõnul selge vaid see, et riigil pole raha dotatsiooni maksmiseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele