Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussifirmad on pahased

    Eelmisel neljapäeval toimus Haapsalus üleriigiline reisijateveo nõupidamine, kus osalesid reisijateveoga tegelevad ettevõtted ning maakondade ja linnade transpordinõunikud.
    Eesti autoettevõtjate liidu asedirektori Uno Aava sõnul räägiti seekord bussiliiklusega seotud teede remondi ja hoolduse korraldamisest. Aava ütles, et reisijaid vedavad bussifirmad ei ole rahul maanteeameti teede hoolduse korraldusega, sest nende arvates remonditakse korraga liiga pikki teelõike, mistõttu bussid kiirusepiirangute pärast hilinevad. Näiteks Tartu maanteel oli remondis 16,7kilomeetrine lõik, mis põhjustas selle, et Tallinna--Tartu liinibussid ei suutnud graafikus püsida.
    Aava sõnul soovitakse selles vallas tulevikus maanteeametiga tihedamalt koostööd teha, sest siis saavad bussifirmad tööde ajaks graafikus muudatusi teha. Lisaks tehti maanteeametile ettepanek remontida korraga paarikilomeetrilisi lõike.
    Aava sõnul avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt ka selle üle, et mõned teelõigud suletakse remonditööde ajaks ning bussid suunatakse ümbersõidule, mis põhjustab bussiettevõtetele lisakulutusi, sest läbida tuleb pikem tee.
    Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus ütles, et mida rohkem teid remonditakse, seda paremas korras Eesti teed on. Sõrmuse sõnul on põhjendamatu teha teede remonti sajameetriste lõikude kaupa. Teiseks tuleks aru saada sellest, et osa remonditöid eeldab sooja ilma, mida Eestis on vähe. Samas rääkis Sõrmus, et ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik täpselt remonditöödest poole aasta või mõne kuu võrra ette teatada.
    Lisaks avaldasid bussifirmade esindajad pahameelt selle üle, et riigil pole raha neile sooduspiletite eest dotatsiooni maksta.
    Bussifirma, ASi Sebe tegevdirektor Toivo Leht ütles, et Tartu maantee remondi tõttu hilinesid nende bussid vähemalt pool tundi. Lisaks põhjustab Lehe sõnul Sebele palju probleeme Tallinna--Haapsalu maantee remondi tõttu tehtav ümbersõit.
    Leht rääkis, et tänavuaastasest sooduspiletite dotatsioonist on Sebe riigi käest saanud 65 protsenti. «Eelmisel aastal saime 85 protsenti rahast,» lisas ta. Tema väitel oleks firma saamatajäänud 1,5 miljoni eest saanud endale osta neli uut reisibussi. Kui raha ei leita, ootab bussifirmasid Lehe arvates ees kahjum.
    Mall Põldmaa teede- ja sideministeeriumist ütles, et ministeerium on korduvalt üritanud valitsuse käest teada saada, mida bussifirmadele vastata, kuid seni pole selle suhtes selgust saadud. Praegu on Põldmaa sõnul selge vaid see, et riigil pole raha dotatsiooni maksmiseks.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.