Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksojuhtidele visatakse päitsed pähe

    Mitmete pealinna taksojuhtide püksid hakkavad varsti püüli sõeluma, sest transpordiamet on ette valmistanud taksoeeskirja, mis peaks karmistama allilma sohu vajuva taksonduse mängureegleid. Lõppemas on tuhandete klientide õudusunenägu sellest, kuidas nad kihutavad bensiinija tubakavingust pungil, spidomeetri ja taksomeetrita liiklusvahendiga soovitule vastupidises suunas, kõrval umbkeelne, viina järele haisev juht.
    Äripäeva arvates oli ammu aeg hakata taksondust korrastama. Oleme korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, et enamik taksofirmasid ja taksojuhte ei tegele oma teenuste kvaliteedi parandamisega, klientidele turvalisuse tagamisega.
    Vastupidi, tehakse veel solvunud nägu pähe, kui osutatakse, et räpased autod ja klientidega suhtlemine ei kannata mingisugust kriitikat. Nii nullitakse ka kolleegide ponnistused taksondusmaastikul vähegi inimesesõbralikku äri ajada.
    Taksondus ei ole arenenud normaalsete turuseaduste järgi, kus head äritavad ja konkurents paljud probleemid paika panevad. Pigem on tegemist nende reeglitega, mida tunnustatakse kuritegelikus maailmas.
    Kuigi taksosid on palju, pole kliendil tänaval erilist valikut, millise firma autoga sõita. Taksopeatused on justkui klannide järgi ära jagatud. Klannid kontrollivad ja santazheerivad taksojuhte. Viimased, täis elujõus mehed, ootavad tundide kaupa oma järjekorda, et siis öelda kliendile: «Sinna ma ei sõida, liiga lühike ots!» või «See ots maksab viiskümmend krooni», kuigi tegelikult saab sinna kahekümne viiega.
    Samas pole autod, millega taksot sõidetakse, sageli tehniliselt korras. Ilmselt on hulganisti ebaausaid asjamehi, kellelt saab tehnilist ülevaatust osta ka seadustest mööda hiilides. Miks muidu on võimalik sõita taksoga, mille tagumised uksed on nööriga kinni seotud ja numbrilaual ei tööta ükski näidik. Puhtusest ja viisakusest on üleliigne rääkidagi.
    Nii et kui tahate ajamasinaga sõita, istuge bussijaamas või Balti jaamas taksosse ja te näete, et olete korraga sattunud 1988. aasta Moskvasse. Tänage ainult jumalat, et arvet dollarites ei küsita.
    Toimetuse arvates tuleks esimese sammuna sundida taksojuhte vähemalt viisakalt rõivastuma ja käituma, kuigi see on juba sügavam kultuuriline probleem, mis sõltub iga taksojuhi isiksusest.
    Veel peaks nõudma, et igas taksos oleks võimalik tutvuda tegevuslitsentsiga, taksofirma andmete ja taksojuhi nimega ning sõidutariifidega.
    Lisaks peaks olema eraldi sätestatud, et taksojuht sõidab oma tööajal alati, kui klient seda soovib. Mitte vaid siis, kui juhil selleks parasjagu tahtmist on.
    Ilmselt murtakse taksondusega seotud diskussioonides veel palju piike, selleks et inimja automonstrumid teenindusest kaoksid. Ilma järsu administratiivse sekkumiseta nendest aga lahti ei saa.
    Loodetavasti ei lõpe transpordiameti ponnistused lihtsalt uute bürokraatlike töökohtade loomisega argadele taksokontrolöridele, kes värisedes taksopeatustest suure kaarega ringi lähevad.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.