9. september 1996
Jaga lugu:

Kasvab huvi turu-uuringute vastu

Turu-uuringuid tellib Paulig juba 1992. aastast, kui firma alustas tegevust Eestis, ütles Paulig Baltic ASi tootejuht Rainer Tammet.

Turu uurimine on hädavajalik, kuna konkurents on kohviturul väga tihe, rääkis Tammet. Tema sõnutsi on Eesti turul üle 30 kohvi tootjafirma ja 70--80 tootemarki. Suurima läbimüügiga Pauligi kohv on Eestis Paula kohv, populaarseim, tuntuim aga Presidendi kohv, kommenteeris Tammet turu-uuringute tulemusi. Tammeti sõnutsi kulutab Paulig keskmiselt 5--6 protsenti turunduseelarvest turu-uuringuteks.

ASi ES Sadolin turundusjuht Kaja Soomann ütles, et nende firma kasutab turu-uuringuid informatsiooni saamiseks konkurentide kohta. «Analüüsin tarbijate arvamusi müügil olevate värvide kohta,» lausus Soomann. Sadolin kulutab uuringuteks Soomanni sõnutsi 1/6 turunduseelarvest ja kavatseb tellida järgmisel aastal ühe suure ja kaks väikest turu-uuringut.

Eesti Energia pressiesindaja Toomas Kään põhjendas turu-uuringute tellimist sellega, et monopoolses seisundis Eesti Energia peab riiklikult mõtlema ja arvestama makromajanduslikke suundumusi.

Selleks on turu-uuringutest abi, selgitas Kään, samuti huvitab Eesti Energiat tarbija rahulolu elektrija soojahinnaga. «Elektrihinna tõusule reageerivad eratarbijad ja firmad vähem valuliselt kui soojahinna tõusule,» kommenteeris Kään.

Turu-uuringufirmade juhid nimetasid oluliste klientidena ka kommertspanku, nagu Hansapank, Virumaa Kommertspank ja Hoiupank.

Suurema turuosakaaluga turu-uuringufirmade hulka kuuluvad Emor, Ariko Mg, Saar Poll, Profindex ja ES Turu-uuringute AS.

Jaga lugu:
Hetkel kuum