Kunagi oldi seisukohal, et taldrikukujuline elevantide-kilpkonnade seljas kiikuv Maa on tõeline keskpunkt ja kõik muu keerleb selle ümber. Veidi hiljem sai üks mees tuleriidal põletatud selle eest, et ta väitis maakera ümber Päikese tiirlevat. Seejärel oli hulk teooriaid, mis keerlemist aina keerulisemaks ajasid, kuni jõuti tänase teooriani ehk küberruumini -- kus kõik keerleb ümber @-märgi.
Nädal tagasi kuulutas reklaamifirma Zoom välja küberruumis ilmuva ajakirja Dekadentz, mis on uus suund Eesti Interneti-pruukimises. Sisu ehk content on see, mis loob võrgule väärtuse, ja kindlasti on paberil mitteavaldatud sisu veidi teise väärtusega, võrreldes paberväljaannete Interneti-versioonidega.
Dekadentz on vaatamata soovile olla kultuuriajakiri siiski praegu piiratud vaid massikultuuri reklaamiosaga, mistõttu tema seos vaid ühe reklaamifirmaga vajab parandamist majavälise kaasautorluse abil. Minusuguse kritiseerija jaoks on Dekadentzil tõsiselt inspireeriv sisu, mis loodetavasti peagi kirjalikul kujul oma väljundini jõuab. Ei saa lubada Zoomile monopoli konkurentide tögamise-kiitmise alal. Omalt poolt pakun välja uue rubriigi -- kliendiauhinna. Nimelt suudab iga hea art director mõelda välja geniaalseid reklaami-iideid, mis takerduvad klientfirma turundusinimese kõhkluse taha.
Ajakiri pole loodud, kuni me ei suuda olla kindlad tema järjepidevas sisumuutuses ehk nn ilmumises. Lugege Dekadentzi, proovige ise endale logo ja reklaamartiklit genereerida, ning mis peaasi -- võrrelge saadut-loetut paberpressis ilmuvaga.