Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna juhataja Lembit Kiviloo sõnul on tegemist kahe riigi vahelise maanteealase tüüplepinguga, mis reguleerib kauba- ja reisijate vedu ning transiiti mõlemas riigis.
Kiviloo sõnul on seni põhiküsimustes kokkuleppele jõutud, lõplikult on veel kinnitamata vastastikku antavate kaubaveolubade arv. Tegemist on tasuta veolubadega rahvusvahelistele autovedajatele, mida vahetatakse riikide vahel võrdses koguses. Kui teise riiki tahab sõita rohkem autovedajaid, kui on lepingus ette nähtud, tuleb lubade eest maksta.
Kiviloo ütles, et Eesti on teinud Moldovale ettepaneku sõlmida leping saja tasuta veoloa kohta. Lubade arvu peaks tema sõnul kindlaks määrama Eesti-Moldova ühiskomisjon.
Kiviloo kinnitusel on lepingus ka punkt, mis ei luba sooritada riikide vahel kabotaazhvedusid. Tema sõnul on kabotaazhvedude keelustamise eesmärk kaitsta riikide siseturgu, sest keegi ei soovi, et teise riigi vedaja tuleb tema siseturule vedusid teostama.
Kiviloo rääkis, et lepinguprojekt reguleerib ka selle, milline dokumentatsioon peab olema rahvusvahelisi vedusid tegeval juhil ja millise riigi seadusi tuleb min-gis olukorras järgida.
Kiviloo ütles, et Eesti ja Moldova vahel praegu märkimisväärseid veomahtusid pole, kuid loodetavasti see tulevikus paraneb.
Kui Moldova ja Eesti delegatsioonidel õnnestub lepingu tekst kooskõlastada, saadetakse maanteeliiklusalase lepingu projekt välisministeeriumitesse, kes kooskõlastavad projekti teiste ministeeriumitega ja esitavad selle valitsusele.
Teisipäeval kiitis Eesti valitsus heaks Eesti ja Hispaania vahelise maanteeliiklusalase lepingu projekti. Eesti on maanteeliiklusalased lepingud sõlminud 19 riigiga, lisaks Moldovale on ettevalmistamisel ka samasugused lepingud Bulgaaria, Shveitsi, Tshehhi, Sloveenia, Portugali, Gruusia ja Kasahhiga.