23. september 1996
Jaga lugu:

Peatoimetaja vallandati reklaamiraha pärast

«Meil tekkisid probleemid raha liikumisega,» tunnistas Mati Kebina, põhjendades peatoimetaja Marko Saareti kiiret lahkumist kevadel ilmuma hakanud Spordilehest. Kebina väitel on väljaandja kahju 200 000 krooni. «Aga ta on andnud juristi juuresolekul allkirja võlakirjale, kus oma võlga tunnistab,» kinnitas Kebina.

Marko Saareti väitel on vaidlusalune summa poole väiksem ja tegelik Spordilehest lahkumise põhjus on hoopis isiklikku laadi. «Meie teed oleks nii või naa lahku läinud, see on leitud põhjus,» lausus ta. Samas ei eita Saaret, et erimeelsused reklaamiraha laekumises väljaandjaga olid.

Kebina sõnutsi selgus, et Saaret müüs reklaami sularaha eest ja võttis reklaami tasuna vastu ka spordivarustust, mille hiljem maha müüs. Spordilehe suurim reklaamitellija oli Puma kaubamärgiga spordivarustust müüv AS Nino Sport Baltica.

Tüli puhkedes arvutas omanik hinnakirja järgi, et reklaamitulu peaks olema 62 000 krooni, Spordileht oli saanud aga vaid 8000 krooni, selgitas Saaret. Reklaam läks tellitust suuremale pinnale, sest sinna polnud midagi muud panna, põhjendas ta. «Muidugi tunnistan oma kohustust väljaandja ees, kui ma allkirja andsin,» märkis Saaret. «Kokkuleppe järgi kirjutan selle summa eest tasuta artikleid Spordilehele,»

Marko Saaret töötab praegu edasi Eesti käsipalliliidus, mida samuti toetab Nino Sport Baltica. Reklaami üliodav tellimine ja käsipallikoondise toetamine spordivarustusega Saareti sõnul seotud ei ole. Nino Sport Baltica tegevdirektor Raivo Vilbaste kinnitas, et lehereklaami eest antud spordivarustus pidi minema Eesti käsipallikoondisele. «Need asjad on otseselt seotud, sest Saaret istus mõlemal toolil korraga,» lausus Vilbaste.

Jaga lugu:
Hetkel kuum