• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 25.09.96, 01:00

Seadus reklaamist

Riigikogu menetluses oleva reklaamiseaduse tekst on jõudnud absurdini. Ajalehtede liit on teinud ettepaneku kaaluda reklaamiseaduse vajalikkust üldse. Majanduskomisjoni esimees Tiit Made on aga lubanud anda endast parima, et seadus ikkagi vastu võetaks.
Kevadel, kui reklaamiseaduse redaktsioon parlamenti jõudis, olid meediaorganisatsioonid sellega üldjoontes päri. Kuid siis juhtus midagi ootamatut. Reformierakondlane Kristiina Ojuland esitas riigikogule rea naiivseid ja ebaloogilisi parandusettepanekuid, mille seadusandlik kogu sisse hääletas. Markantseim neist oli säte, millega ainuvastutus reklaami sisu eest pandi levitaja õlgadele.
Kuluaarides liigub juhtunu kohta kaks versiooni. Esimese kohaselt esitas Ojuland oma parandusettepanekud rumalusest ning otsekui pimedusega löödud rahvasaadikud nõustusid temaga käigupealt. Üks poliitikuile lähedalseisev meediaärimees nimetas juhtunut eravestluses «tööõnnetuseks».
Teise versiooni kohaselt oli Ojuland (endine ringhäälingute liidu tegevjuht) meediaärimeeste huvigrupi tööriist. Vandenõusse olevat segatud ka teisi riigikogu liikmeid. Tegevusplaan nägigi ette uputada seaduseelnõu tobedate paranduste sisse.
Tegelikkuses paistab tegu olevat sümbioosiga rumalusest ja korporatiivsusest, mis heidab tugevasti varju riigikogu tegevusele tervikuna. Soovimatus osaleda räpases mängus viis ka ajalehtede liidu juhatuse eitava seisukohani reklaamiseaduse suhtes üldse.
Siinkirjutaja on veendunud, et probleemid alkoholi ja tubakaga või lastele suunatud reklaami normeerimisel saab lahendada teiste seadustega. Muus osas aga toimub turul iseregulatsioon, mis kaitseb kodanikke halbade reklaamide eest ka ilma riikliku sekkumiseta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele