Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna reklaamimaks vajab muutmist

    Samal ajal kui riigikogu majanduskomisjon korraldab ajurünnakuid reklaamiseaduse eelnõu parandamiseks, on mitmed reklaamifirmad tõstatanud küsimuse Tallinna volikogu kehtestatud reklaamimaksu vajakajäämistest.
    Tallinna reklaamimaks on kõrgeim Balti regioonis ja enam kui kahekordne võrreldes Põhjamaadega.
    Euroopas tavaliselt diferentseeritakse kohalike reklaamimaksude puhul üksikreklaamide ja reklaamikettide tariife.
    Tallinna linnavolikogu seda reklaamimaksu kehtestades ei teinud ega näinud ka ette mingeid erandeid juba kehtivate lepingute osas. Tegelikult peaks Tallinn reklaamikettide säilimisest vägagi huvitatud olema.
    Esiteks on reklaamiketid linnakujunduse üks osa, mis tagab linnapildi visuaalse terviklikkuse.
    Näiteks tuleks igati soodustada valgusreklaame paigaldavaid firmasid, lisaks visuaalsele linnakujunduslikule küljele on valgusreklaamidest abi ka Tallinna kui põhjamaise ja pimeda linna tänavavalgustuse täiendamisel.
    Selle asemel, et tagada firmadele valgusreklaamide paigaldamisel igakülgset toetust, sh madalaid maksutariife, leiab osa Tallinna volikogu saadikuid, et alles alustavalt ettevõttelt võib saada suuri summasid.
    Selline lähenemine vähendab oluliselt alles tärkava ettevõtluse võimalusi.
    Veel tähtsam on, et reklaamiketid võimaldavad hoida kokku Tallinna kulutusi linna heakorrale. Reklaamikettide näol on tegemist linlasi teenindava infrastruktuuri osaga.
    Võtame näiteks reklaamipinnana kasutatavad ootepaviljonid Tallinna bussipeatustes. Ühest küljest saab reklaamifirma tulu ootepaviljonide seintel avaldatavast reklaamist. Medali teine külg on see, et ootepaviljonid, igaüks maksumusega 50--80 000 krooni, paigaldati reklaamiketi kulu ja kirjadega. Reklaamifirmad ka hooldavad ja remondivad paviljone.
    Tallinna linnal ei jätku raha paljude tähtsate asjade jaoks, bussipeatuste ootepaviljonidest rääkimata.
    Kui nüüd koormata reklaamikette veel krõbeda reklaamimaksuga, siis ei pruugi neil jätkuda majanduslikku huvi asjaga edasitegelemiseks.
    Sel juhul ei saa linn ei reklaamimaksu ega ka ootepaviljone.
    Bussipeatuste ootepaviljonid ei ole kaugeltki ainus sellelaadne näide. Sarnane probleem on näiteks olemas ka telefonikabiinide või prügikastidega.
    Tallinna pingelise eelarve juures oleks linnal palju analoogseid võimalusi kasutada reklaamifirmade abi mitmete linna infrastruktuuri kuuluvate teenuste pakkumisel linnakodanikele ja meie külalistele.
    Lahendus ei seisne mitte reklaamikettidelt maksimaalse tulu väljapigistamises, vaid nende tegevuse reguleerimises lepinguliste suhetega. See on kasulik nii linnale kui ka firmale, sest niikuinii maksavad reklaamifirmad riigile makse ja loovad juurde töökohti nagu iga teinegi ettevõte.
    Ettepanek käsitletud probleemid uuesti arutlusele võtta tehti ka Tallinna linnavalitsusele.
    Eesmärk on esitada Tallinna volikogule reklaamimaksu korrigeerimise eelnõu. Selles eelnõus arvestatakse tegelikku olukorda linnas ja see vastaks rohkem Euroopas levinud normidele. Tallinn ainult võidaks sellest.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.