3. oktoober 1996
Jaga lugu:

Estravel püüab püsikliente

Estraveli teenustasu on keskmiselt 50 krooni, täpne summa sõltub pileti või reisi tüübist. Näiteks lennupileti reserveerimisel on teenustasu 75, lennukipileti ümber kirjutamisel 150 , laevapileti reserveerimisel 20 krooni. Teenustasu ei tagastata teenuse tühistamise või pileti tagastamise korral.

Estraveli peadirektor Aivo Takis tõdes, et osa juhuklientidest siirdub ilmselt konkurentide juurde. Reisibüroo krediidilepinguga ärikliendid ning Kuldkaarti omavad eraisikud teenustasu maksma ei pea.

Reisibüroo Mainor Meelis tegevdirektor Jüri Rebane lausus, et mõned aastad tagasi kasutasid teenustasu kõik reisibürood, kuid see lõpetati ära. Rebase sõnul on teenustasu põhjendatud, kui reisibüroo töötaja peab tegema terve päeva tööd, et kliendile reisipakett kokku panna, mitte aga lihtsalt lisades see laeva- või lennukipileti hinnale.

«Kui laevapilet maksab 180 krooni, siis ei tule kõne allagi, et sellele lisatakse 50 krooni teenustasu,» lisas Rebane.

Rebase sõnul võib see kaasa tuua selle, et kliendid hakkavad pileti ostmisel rohkem pöörduma otse lennu- ja laevafirmadesse.

«Estravel võttis teenustasu kasutusele selleks, et prügikala eemale peletada, suuri ja varakaid kliente aga juurde saada,» avaldas Rebane arvamust.

Ka reisibüroo Reisiekspert tegevdirektor Sven Lõokene lausus, et Estraveli teenustasu kehtestamise põhjuseks on uute kuldklientide juurdesaamine. Ta lisas, et Reisiekspert ei kavatse teenustasu mingil juhul kehtestada ja piirdutakse 350kroonise broneerimistasuga.

Teenustasu ja selle suurust võimaldab reisibürool määrata Eesti turismifirmade liidu 1995. aastal kinnitatud soovituslik teenustasude tariif.

Ükski ETFLi liikmesfirma pol senini tariifi täismahus rakendanud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum