• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 17.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus surub aktsiisitõusu

Näiteks kui autobensiini aktsiis on praegu 1,20 krooni liitrilt, siis uuel aastal oleks see 1,80 krooni. Arvestades juurde käibemaksu, tõuseks bensiiniliitri hind seega 70 sendi võrra.
Täiendavalt laekuv raha läheks 100 miljoni krooni ulatuses teede remondiks ning 50 miljoni krooni ulatuses raudteede remondiks. Kokku on valitsus planeerinud järgmisel aastal raudteede remondiks 103 miljonit ja riigimaanteede remondiks 551 miljonit krooni.
Mootorikütuse ja -õlide 50protsendilist aktsiisitõusu on rahandusministeerium juba arvestanud ka 1997. aasta riigieelarve koostamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Opmann märkis, et kuna 1995--1996 kasutada olnud 90 miljoni kroonine maailmapanga laen on otsas, tuli valida, kas võtta uus laen või finantseerida teede remonti aktsiisi tõusust laekuva rahaga. Valitsus eelistas aktsiisi tõusu.
Lisaks pidas rahandusministeerium Opmanni sõnul silmas ka vajadust ühtlustada Eestis rakendatavad mootorikütuseaktsiisi määrad järk-järgult Euroopa Liidu liikmesriikides rakendatavate miinimummääradega. 1993. aasta 1. jaanuarist on Euroopa Liidus näiteks autobensiini minimaalne aktsiisimäär 4,37 krooni liitri kohta.
«Seega ei ole käesolev eelnõu Euroopa Liidu nõuetega kooskõlas, kuid kohest 3--4kordset aktsiisimäära tõstmist ei pea rahandusministeerium Eesti praegust elatustaset arvestades õigeks,» rääkis Opmann.
Viidates rahandusministri pidevale soovile kõike Euroopa Liidu direktiividega ühtlustada, päris parempoolne Vootele Hansen: «Millal on valitsusel kavas ühtlustada palga alammäär?» Opmann avaldas vaid lootust, et 4--6 aasta jooksul tõusevad ilmselt ka palgad.
Kui sama küsimust olid korranud keskerakondlane Liina Tõnisson, koonderakondlane Ülo Uluots jt, Opmann ärritus. Ta lubas, et kui mootorikütuse aktsiisi tõstmine tuleb riigikogus teist korda arutlusele, annab ta ka vastuse küsimusele, milline on 100 liitri bensiini ja keskmise palga suhe Eestis ja Saksamaal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele