Riigikogu majanduskomisjoni aseesimees Mati Meos ütles, et komisjon teeb ettepaneku neljapäeval liikluskindlustuse seaduse muutmise seadus vastu võtta. «Kui saal ei toeta, siis üle minna kolmandale lugemisele, aga nii, et 1997. a 1. jaanuarist seadus kehtiks,» lisas Meos.
Kui maapoliitikud leiavad, et seadus peab andma võimaluse sõlmida ühepäevane kindlustusleping, siis teised riigikogu liikmed on seisukohal, et lühim tähtaeg saab olla 15 päeva.
Kindlustusseltsi Leks liikluskindlustuse osakonna juhataja Andres Konsapi sõnul oleks ühepäevase liikluskindlustuse hind väga kõrge: «Selts ei saa päris heategevusega tegelda, aga isegi 15päevased ja ühekuulised lepingud on seltsile kahjulikud.» Konsap lisas, et ühepäevased liikluskindlustuslepingud lihtsustaksid oluliselt ka petturite tegevust.
Maarahva erakonna ja riigikogu rahanduskomisjoni liige Jaanus Männik lisas, et neil pole põhjust kahelda, et ühepäevane liikluskindlustus läbi ei lähe: «Saal on selle juba sisse hääletanud.»
Kui praegu on nõutav ka poolhaagiste kindlustuslepingu sõlmimine, siis uue seaduse järgi eraldi kindlustust vaja ei ole, selle peab katma poolhaagist vedava auto kindlustus. «See peaks oluliselt lihtsustama ekspediitorite tööd,» lausus Meos.
Teise muudatusena märkis Meos, et kui praegu tundmatu sõiduki tehtud kahju ei hüvitata, siis uue seaduse järgi peab selle hüvitama liikluskindlustuse fond.
Kolmas muudatus puudutab raha, väärtpabereid ja kunstiväärtusi. Kui nendega midagi juhtub, siis praegu lasub hüvituskohustus liikluskindlustusel. Uue seaduse peab nii raha kui kunstiväärtuse kohta olema eraldi vabatahtlik kindlustus.
Uus seadus täpsustab taastamisremonti puudutava ning fikseerib tähtaja, kvaliteedi- ja garantiinõuded juhuks, kui kindlustusselts tahab ise autot remontida lasta.
Uue seaduse järgi peab kindlustusselts hakkama viivist maksma, kui ta ei maksa hüvitist õigel ajal välja.