30. oktoober 1996
Jaga lugu:

Seppälä tekitab nurinat

Viru kaubanduskeskuse sissekäik tundub hele, rõõmus ja avar. Edasi tuleb äritänav, kus on eri tüüpi kauplused, mis on kujundatud igaüks oma traditsiooni kohaselt. Parima mulje jättis optikakauplus. Teised poed on liiga täis. Kõige suurem häda ongi see, et väikesel pinnal püütakse liiga palju eksponeerida. Igal pool, kuhu lähen, põrkan kohe mingi mantli otsa. Kõige viletsama väljanägemisega on Seppälä. Seal nagu polekski kujundust. Hull on ka lillemüügikoht. Kohvikus on valitud vale mööbel -- korvmööbel ja ruudulised laudlinad sinna ei sobi, stiil peaks olema kainem. Tore on kaubatänava sinine lagi. Meeldis värviline valuutavahetuspunkt. Sokose kaubamajas on teine korrus parem kui esimene.

Kui külastan teisi kaubandusettevõtteid, siis mind kui professionaali hakkavad teatud asjad, nagu näiteks kauba väljapanek, häirima. Seepärast katsun end välja lülitada ja käia poes kui tavaklient. Kliendina Viru kaubanduskeskuse interjöörist midagi häirivat meelde ei tule. Veidi kaootiline on vaid kaubanduskeskuse ruumiplaneering. Kui klient keskusse siseneb, siis ta päris täpselt aru ei saa, kus ta parajasti viibib. Ei ole võimalik teha selget vahet, kus Sokos algab, kus lõpeb jne. Määratlus peaks olema selgem. Kui mina lähen keskusse, sealsetesse kaubaboksidesse, siis võtan seda tervikuna. Päris õige see vist ei ole. Sokose kaubamajas on ruumi piisavalt, seal saab liikuda. Seppäläs on liiga kitsas.

Viru kaubanduskeskus on tõeliselt euroopalik keskus. Samas natuke soomelik, st Soome kaubamaja koopia. Eriti Sokos on Soome Sokose väike mudel. Positiivne on see, et keskuse kaubatänaval on erinevad kauplused. Ühes kaubamajas peabki olema lai skaala kaupu ja teenuseid. Meeldib, et seal on söögikoht. Kui Stockmann veel Viru kaubanduskeskuses asus, siis oli seal väga kitsas. Nüüd on ruumiplaneering parem, ehkki veidi suurem võiks Sokos siiski olla. Osakonnad paiknevad loogilise süsteemi järgi. Kui midagi ostan, siis tavaliselt tean, kus vajalik kaup asub ning selle ülesleidmine raskusi ei valmista. Meeldib, et kaubamajas on eskalaator. Valgustus ja mööbel on euroopalik.

Viru kaubandusekeskuse interjöör pole negatiivseid emotsioone tekitanud. Tegemist on tüüpilise kaubamajaga, midagi eriskummalist seal ei ole. Erinevate kaupluste olemasolu on üsna hea.

Kauplusi külastades ei ole tekkinud tunnet, et seal on liiga kitsas, ehkki rohkem ruumi võiks ju alati olla. Siiski jääb kitsaks Seppälä kauplus, kus on tegemist, et varnade vahel käia. Eskalaator kaubanduskeskuses mõjub hästi. Ka valgustus ja kauba väljapanek on täitsa hea. Interjööri pole ehitaja pilguga eriti vaadanud. Küll aga mõjuvad veidi inetu ja poolikuna aknad, mis väljast jäänud vanamoodi, kuid seest seina, kardinate ja kaupadega kaetud. Lõpetatud töö oleks kallimaks läinud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum