Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käes on aastalõpu hinnatõus Itaalia vedudel

    Itaalia teed on maksustatud. Seetõttu sõltub veo hind Itaalia teedel läbitud vahemaast. Kui mõne põhjapoolse piirkonna asemel tuleb sõita hoopis Sitsiilia poolsaare lõunatippu tõuseb ka veo hind. Laadimispaiga asukohast tingitud hinnavahed tulevad esile 17. septembri transpordirubriigis avaldatud hindades. Itaalia põhjaosas asuvast Milanost ja lõunas asetsevast Termolist täistreileri Viljandisse transportimise hinnavahe oli 5000--10 000 krooni.
    Mööblifirma Thulema küsitud lähtepunkt Loria asub Veneetsiast (põhja Itaalia) 100 kilomeetrit põhja pool. Seega ei nõua koorma toomine pikka sõitu Itaalias. Ometigi on praegu «saapa» poolsaarelt kauba toomiseks kõige kallim aeg. Autovedajate hinnad tõusevad aasta lõpus ligikaudu 8000 krooni võrra. Loksa Auto direktori Rein Komposti sõnutsi on selle põhjuseks vähenev eksport ja defitsiitsed Austria veoload. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist kinnitati, et Austria veoload on tõepoolest otsas. Pole aga välistatud, et neid enne aasta lõppu juurde saadakse.
    Hinnatõus on märgatav isegi poole kuu ulatuses. Kui Milano--Viljandi marsruudi täistreileri veo hinnad kõikusid 42 400--49 600 krooni vahel, siis samuti Põhja-Itaalias asuvast Loriast on veohinnad Tallinnasse 44 800--55 200 krooni vahel. Thulemaga lepingu teinud Skaneksped tunnistas, et see jäi ka viimaseks nii madala hinnaklassiga pakkumuseks.
    Ükski vedaja ei taha võtta vastutust koorma õigeaegse päralejõudmise eest enda kanda. On vedajaid kellele tuleb ise hakata ka marsruuti koostama. Näiteks Loksa Auto, kelle juht ei suutnud õiget kohta üles leida.
    Põhiliselt saadame oma koormaid Skanekspedi kaudu, kes otsib veoturult vaba auto sobivaks ajaks. Lisaks vedajale tunnevad nad ka ise muret koorma õigeaegse kohale jõudmise pärast. Samuti arvestavad nad väga täpselt välja kaubamahu, et midagi maha ei jääks. Lepingus on Skanekspedil ära näidatud täpne pealelaadimisaeg. See ei ole määratletud mitte nädalate mõistes vaid täpse kuupäeva ja kellaajaga. Peale soodsa hinna kallutas Skanekspedi kasuks otsustama ka asjaolu, et nad kasutvad vedajana Loksa Autot, kes on üks vähestest, kellel on tavalisest suurema mahutavusega haagised (85m³ asemel 95m³, need on vajalikud firmadele, kes veavad suuremahulist kaupa).
    Oleme kasutanud ka Balti Transpordi Tartu osakonda, kes meid väga meeldivalt teenindas, kuni hakkas ise kasutama teisi alltöövõtjaid ja ei saanud enam oma lubadusi täita.
    Kui Itaalias on mitu laadimispunkti, siis kahe erineva koha läbimise eest küsivad Eesti vedajad mitu korda kõrgemat hinda, kui see läheb maksma kohaliku transpordiga kaupa kokku vedades.
    Eesti eksport väheneb sellel perioodil ja langeb madalseisu. Et Itaaliasse minnes omahinnaga välja tulla, peab vedaja saatma auto sinna peale Eestist koorma viimist mõnda lähiriiki (Saksamaale, Prantsumaale). Sellega tekib suurem läbisõit. Sellest tingitud hinnatõus on paratamatu, kui tahetakse täita kliendi soovid ja tulla ka omahinnaga välja.
    Aasta lõpus on raskusi ka teelubadega. Kuna Austria teelubade limiit on juba ära kulutatud, tuleb Saksamaalt Itaaliasse sõita üle Austria rongiga. Rongisõit teeb aga veose 1200 Saksa marka kallimaks.
    Ei usu, et aasta lõpuni toimub veel suurt tõusu Itaalia-vedudel.
  • Hetkel kuum
Disainerite liidu juht: meil on konkurentsivõime ja Eesti majanduskasvu võti
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Ebakindlus intressimäärade osas langetas USA aktsiaid
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Süttinud Uikala prügila omanik on riigile kõvasti võlgu
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Putin on leppinud väikevenna rolliga Värske “Globaalne briifing”
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.