Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käes on aastalõpu hinnatõus Itaalia vedudel

    Itaalia teed on maksustatud. Seetõttu sõltub veo hind Itaalia teedel läbitud vahemaast. Kui mõne põhjapoolse piirkonna asemel tuleb sõita hoopis Sitsiilia poolsaare lõunatippu tõuseb ka veo hind. Laadimispaiga asukohast tingitud hinnavahed tulevad esile 17. septembri transpordirubriigis avaldatud hindades. Itaalia põhjaosas asuvast Milanost ja lõunas asetsevast Termolist täistreileri Viljandisse transportimise hinnavahe oli 5000--10 000 krooni.
    Mööblifirma Thulema küsitud lähtepunkt Loria asub Veneetsiast (põhja Itaalia) 100 kilomeetrit põhja pool. Seega ei nõua koorma toomine pikka sõitu Itaalias. Ometigi on praegu «saapa» poolsaarelt kauba toomiseks kõige kallim aeg. Autovedajate hinnad tõusevad aasta lõpus ligikaudu 8000 krooni võrra. Loksa Auto direktori Rein Komposti sõnutsi on selle põhjuseks vähenev eksport ja defitsiitsed Austria veoload. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist kinnitati, et Austria veoload on tõepoolest otsas. Pole aga välistatud, et neid enne aasta lõppu juurde saadakse.
    Hinnatõus on märgatav isegi poole kuu ulatuses. Kui Milano--Viljandi marsruudi täistreileri veo hinnad kõikusid 42 400--49 600 krooni vahel, siis samuti Põhja-Itaalias asuvast Loriast on veohinnad Tallinnasse 44 800--55 200 krooni vahel. Thulemaga lepingu teinud Skaneksped tunnistas, et see jäi ka viimaseks nii madala hinnaklassiga pakkumuseks.
    Ükski vedaja ei taha võtta vastutust koorma õigeaegse päralejõudmise eest enda kanda. On vedajaid kellele tuleb ise hakata ka marsruuti koostama. Näiteks Loksa Auto, kelle juht ei suutnud õiget kohta üles leida.
    Põhiliselt saadame oma koormaid Skanekspedi kaudu, kes otsib veoturult vaba auto sobivaks ajaks. Lisaks vedajale tunnevad nad ka ise muret koorma õigeaegse kohale jõudmise pärast. Samuti arvestavad nad väga täpselt välja kaubamahu, et midagi maha ei jääks. Lepingus on Skanekspedil ära näidatud täpne pealelaadimisaeg. See ei ole määratletud mitte nädalate mõistes vaid täpse kuupäeva ja kellaajaga. Peale soodsa hinna kallutas Skanekspedi kasuks otsustama ka asjaolu, et nad kasutvad vedajana Loksa Autot, kes on üks vähestest, kellel on tavalisest suurema mahutavusega haagised (85m³ asemel 95m³, need on vajalikud firmadele, kes veavad suuremahulist kaupa).
    Oleme kasutanud ka Balti Transpordi Tartu osakonda, kes meid väga meeldivalt teenindas, kuni hakkas ise kasutama teisi alltöövõtjaid ja ei saanud enam oma lubadusi täita.
    Kui Itaalias on mitu laadimispunkti, siis kahe erineva koha läbimise eest küsivad Eesti vedajad mitu korda kõrgemat hinda, kui see läheb maksma kohaliku transpordiga kaupa kokku vedades.
    Eesti eksport väheneb sellel perioodil ja langeb madalseisu. Et Itaaliasse minnes omahinnaga välja tulla, peab vedaja saatma auto sinna peale Eestist koorma viimist mõnda lähiriiki (Saksamaale, Prantsumaale). Sellega tekib suurem läbisõit. Sellest tingitud hinnatõus on paratamatu, kui tahetakse täita kliendi soovid ja tulla ka omahinnaga välja.
    Aasta lõpus on raskusi ka teelubadega. Kuna Austria teelubade limiit on juba ära kulutatud, tuleb Saksamaalt Itaaliasse sõita üle Austria rongiga. Rongisõit teeb aga veose 1200 Saksa marka kallimaks.
    Ei usu, et aasta lõpuni toimub veel suurt tõusu Itaalia-vedudel.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Šiauliu Bankas vedas Balti koondindeksi rohelisse
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.