• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 05.11.96, 00:00

Käes on aastalõpu hinnatõus Itaalia vedudel

Itaalia teed on maksustatud. Seetõttu sõltub veo hind Itaalia teedel läbitud vahemaast. Kui mõne põhjapoolse piirkonna asemel tuleb sõita hoopis Sitsiilia poolsaare lõunatippu tõuseb ka veo hind. Laadimispaiga asukohast tingitud hinnavahed tulevad esile 17. septembri transpordirubriigis avaldatud hindades. Itaalia põhjaosas asuvast Milanost ja lõunas asetsevast Termolist täistreileri Viljandisse transportimise hinnavahe oli 5000--10 000 krooni.
Mööblifirma Thulema küsitud lähtepunkt Loria asub Veneetsiast (põhja Itaalia) 100 kilomeetrit põhja pool. Seega ei nõua koorma toomine pikka sõitu Itaalias. Ometigi on praegu «saapa» poolsaarelt kauba toomiseks kõige kallim aeg. Autovedajate hinnad tõusevad aasta lõpus ligikaudu 8000 krooni võrra. Loksa Auto direktori Rein Komposti sõnutsi on selle põhjuseks vähenev eksport ja defitsiitsed Austria veoload. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist kinnitati, et Austria veoload on tõepoolest otsas. Pole aga välistatud, et neid enne aasta lõppu juurde saadakse.
Hinnatõus on märgatav isegi poole kuu ulatuses. Kui Milano--Viljandi marsruudi täistreileri veo hinnad kõikusid 42 400--49 600 krooni vahel, siis samuti Põhja-Itaalias asuvast Loriast on veohinnad Tallinnasse 44 800--55 200 krooni vahel. Thulemaga lepingu teinud Skaneksped tunnistas, et see jäi ka viimaseks nii madala hinnaklassiga pakkumuseks.
Ükski vedaja ei taha võtta vastutust koorma õigeaegse päralejõudmise eest enda kanda. On vedajaid kellele tuleb ise hakata ka marsruuti koostama. Näiteks Loksa Auto, kelle juht ei suutnud õiget kohta üles leida.
Põhiliselt saadame oma koormaid Skanekspedi kaudu, kes otsib veoturult vaba auto sobivaks ajaks. Lisaks vedajale tunnevad nad ka ise muret koorma õigeaegse kohale jõudmise pärast. Samuti arvestavad nad väga täpselt välja kaubamahu, et midagi maha ei jääks. Lepingus on Skanekspedil ära näidatud täpne pealelaadimisaeg. See ei ole määratletud mitte nädalate mõistes vaid täpse kuupäeva ja kellaajaga. Peale soodsa hinna kallutas Skanekspedi kasuks otsustama ka asjaolu, et nad kasutvad vedajana Loksa Autot, kes on üks vähestest, kellel on tavalisest suurema mahutavusega haagised (85m³ asemel 95m³, need on vajalikud firmadele, kes veavad suuremahulist kaupa).
Oleme kasutanud ka Balti Transpordi Tartu osakonda, kes meid väga meeldivalt teenindas, kuni hakkas ise kasutama teisi alltöövõtjaid ja ei saanud enam oma lubadusi täita.
Kui Itaalias on mitu laadimispunkti, siis kahe erineva koha läbimise eest küsivad Eesti vedajad mitu korda kõrgemat hinda, kui see läheb maksma kohaliku transpordiga kaupa kokku vedades.
Eesti eksport väheneb sellel perioodil ja langeb madalseisu. Et Itaaliasse minnes omahinnaga välja tulla, peab vedaja saatma auto sinna peale Eestist koorma viimist mõnda lähiriiki (Saksamaale, Prantsumaale). Sellega tekib suurem läbisõit. Sellest tingitud hinnatõus on paratamatu, kui tahetakse täita kliendi soovid ja tulla ka omahinnaga välja.
Aasta lõpus on raskusi ka teelubadega. Kuna Austria teelubade limiit on juba ära kulutatud, tuleb Saksamaalt Itaaliasse sõita üle Austria rongiga. Rongisõit teeb aga veose 1200 Saksa marka kallimaks.
Ei usu, et aasta lõpuni toimub veel suurt tõusu Itaalia-vedudel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele