• OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,43%37 943,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,43%37 943,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • 06.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevaatust garantiiremondi lepinguga

Enamik arvutifirmadest peab ennast hea tasemega teenindusettevõteteks. Kuid küsitav on, kas pakutav teenus pakub alati kliendi probleemidele lahendust või on pelgalt aktiivse müügitöö kattevarjuks.
Ostes endale arvuti, saame tavaliselt müüja käest ka garantii. Kes annab aasta, kes kolm, kes mängib nende kahe variandi vahepeal.
Reeglina kirjutatakse garantiitingimustesse nn reageerimisaeg. Siit tulenebki esimene «teenus». Paljud firmad väidavad, et klient peab sõlmima eraldi lepingu ning maksma lisa selleks, et rikke puhul teda «reageerimisaja» jooksul teenindataks.
Küsimusele, kas garantii ei tagagi remonti, vastatakse tavaliselt, et lepinguga kliente teenindatakse eelisjärjekorras, ülejäänuid siis, kui aega üle jääb.
Asja üle juureldes peab tõdema, et oma arvuti garantii tuleb kaks korda kinni maksta -- üks kord toote hinna sees, teine kord hoolduslepinguga.
Lähemal uurimisel selgub veel tõsiasi, et ükski firma ei garanteeri arvuti kordategemist mingi aja jooksul. «Reageerimisaja» jooksul lihtsalt saabub firma esindaja klienti lohutama ning olukorraga tutvuma.
Kuna tagavaraosad tuleb alles tellida ning emafirma laod on kaugel, seal on järjekorrad ja alati ei suudeta esimese korraga öelda, mis arvutil viga on, võib remont lõpuks venida isegi rohkem kui mitu nädalat.
Kliendi investeering seisab ning tekitab ilmselget majanduslikku kahju, teenindaja aga probleeme ei lahenda.
Nii tulebki odavam soetada paar varuarvutit ning hoida neid kuumas reservis.
Oleks üsna imelik, kui ehitusfirma küsiks kliendi käest lisatasu, et garantiiajal müüride kokkuvarisemist oodata, või kui autot ostes tuleks iga kuu maksta kopsakas summa remondimehele, kes teid, mutrivõti käes, ootaks.
Kutsun üles kõiki arvutiostjaid hoolega jälgima, mida teile müüakse ja kas teenus on vajalik või tehakse seda ainult teenuse enda pärast.
- hoidke reservis varuarvuti(d)
- fikseerige hoolduslepingus mitte reageerimis-, vaid kliendi probleemi lahendamise aeg
- nõudke hooldusfirmast asendusarvuti
- et hooldusfirma organiseeriks tööseisakust tingitud tegemata töö laabumise

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele