Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevaatust garantiiremondi lepinguga

    Enamik arvutifirmadest peab ennast hea tasemega teenindusettevõteteks. Kuid küsitav on, kas pakutav teenus pakub alati kliendi probleemidele lahendust või on pelgalt aktiivse müügitöö kattevarjuks.
    Ostes endale arvuti, saame tavaliselt müüja käest ka garantii. Kes annab aasta, kes kolm, kes mängib nende kahe variandi vahepeal.
    Reeglina kirjutatakse garantiitingimustesse nn reageerimisaeg. Siit tulenebki esimene «teenus». Paljud firmad väidavad, et klient peab sõlmima eraldi lepingu ning maksma lisa selleks, et rikke puhul teda «reageerimisaja» jooksul teenindataks.
    Küsimusele, kas garantii ei tagagi remonti, vastatakse tavaliselt, et lepinguga kliente teenindatakse eelisjärjekorras, ülejäänuid siis, kui aega üle jääb.
    Asja üle juureldes peab tõdema, et oma arvuti garantii tuleb kaks korda kinni maksta -- üks kord toote hinna sees, teine kord hoolduslepinguga.
    Lähemal uurimisel selgub veel tõsiasi, et ükski firma ei garanteeri arvuti kordategemist mingi aja jooksul. «Reageerimisaja» jooksul lihtsalt saabub firma esindaja klienti lohutama ning olukorraga tutvuma.
    Kuna tagavaraosad tuleb alles tellida ning emafirma laod on kaugel, seal on järjekorrad ja alati ei suudeta esimese korraga öelda, mis arvutil viga on, võib remont lõpuks venida isegi rohkem kui mitu nädalat.
    Kliendi investeering seisab ning tekitab ilmselget majanduslikku kahju, teenindaja aga probleeme ei lahenda.
    Nii tulebki odavam soetada paar varuarvutit ning hoida neid kuumas reservis.
    Oleks üsna imelik, kui ehitusfirma küsiks kliendi käest lisatasu, et garantiiajal müüride kokkuvarisemist oodata, või kui autot ostes tuleks iga kuu maksta kopsakas summa remondimehele, kes teid, mutrivõti käes, ootaks.
    Kutsun üles kõiki arvutiostjaid hoolega jälgima, mida teile müüakse ja kas teenus on vajalik või tehakse seda ainult teenuse enda pärast.
    - hoidke reservis varuarvuti(d)
    - fikseerige hoolduslepingus mitte reageerimis-, vaid kliendi probleemi lahendamise aeg
    - nõudke hooldusfirmast asendusarvuti
    - et hooldusfirma organiseeriks tööseisakust tingitud tegemata töö laabumise
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kvartali lõpp kallutas kõik USA kolm peamist indeksit karuturule
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Septembri elektri börsihind kukkus kolmandiku
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.

Olulisemad lood

Jüri Käo poliitikutele: mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on?
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.