• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 08.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida peaks Tallinnas uued linnavõimud muutma?

Ma arvan esiteks seda, et linnavalitsuse ja volikogu tasemel peaks selgeks tegema, mida ikkagi teeb linlase heaks nüüd ja edaspidi riik, mida linn, mida erasektor ning mida nn kolmas sektor, iga laadi ühiskondlikud liikumised ja vabatahtlikud organisatsioonid. Ühesõnaga tuleks paika panna tööjaotus täna ja perspektiivis, silmas pidades, et volikogu ja linnavalitsus on loodetavasti paigal kolm aastat. Kui eesmärgid selged on, siis tuleks nendest lähtudes hakata privatiseerima, lepinguid sõlmima jne.
Teiseks tuleks nähtavasti üle vaadata linnavalitsuse organisatsioon -- kes millega tegeleb ja millega ei tegele ning kuidas seda tegemist kontrollitakse. Senine süsteem vajab nähtavasti täiendamist või uuendamist.
Kui volikogu kõigega toime ei tule, siis võiks ta kaasata eksperte Tallinnast ja mujalt. Ega kuuskümmend neli pea olema kõikidel aladel targad, aga nad saavad langetada otsuseid, kui variandid ette pakutakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Minu kui kesklinna elaniku jaoks on lahendamist vajav küsimus number üks transport. Kui selle korraldamiseks kiiremaid meetmeid tarvitusele ei võeta, on varsti võimatu liigelda.
Kui mingitele transpordiprojektidele võetakse välismaalt odavalt laenu, tuleks see võtta selliselt, et linnakodanik hakkab maksma seda tagasi siis, kui objekt on reaalselt valmis. Kui ma lähen korterisse, ei maksa ma ju enne üüri, kui sisse kolin.
Teine asi on see, et igasuguse paberiasja ajamine peab toimuma tunduvalt kiiremini. Bürokraatia on vaja kaasaegse tehnika ja muude meetmete abil viia sinnamaale, et kodanik saaks oma ametlikud paberid ilma pikema ooteajata korda.
Kolmandaks tuleks igasuguste maksude kehtestamisest ja hindade tõstmisest teavitada inimesi mitu kuud ette. Inimesel peab olema võimalus oma rahaga ette arvestada, et ei tuleks pidevalt ootamatusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele