Koorma laadimisel peab veose mass jaotuma võimalikult ühtlaselt sõiduki veokasti põhjale. Väikesemõõtmelise, kuid raske veose puhul peab massi ühtlaseks jaotumiseks kasutama alusraami. Veos peab moodustama ühtse terviku ja tema raskuskese peab olema võimalikult madalal. Võimaluse korral tuleb koorem toetada veokasti esiseina vastu. Veose teravad otsad peab laadimisel suunama tahapoole.
Kui veose osad laaditakse maha erinevates kohtades, tuleb veos vajadusel pärast iga osa mahalaadimist ümber laadida, et säiliks sõiduki tasakaal ja stabiilsus.
Veose veeremise ja nihkumise vältimiseks on kehtestatud kindlad reeglid.
Koorem ei tohi veokastis liikudes rikkuda sõiduki stabiilsust ja liikumiskindlust, kui temale mõjuv jõud vastab kiirendustele sõidusuunas 10m/s² ning taha ja külgsuunas 5m/s².
Veose liikumist sõidusuunas takistavad sidumisvahendid peavad olema asetatud võimalikult horisontaalselt. Ilma erilise vajaduseta ei tohi sidumisvahendite kaldenurk horisontaali suhtes olla üle 60 kraadi. Sidumisvahend ei tohi olla ka vastu teravaid servi.
Kui on oht, et veos tolmab või variseb tuleb koorem katta presendi, võrgu vms vahendiga.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele