• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.12.96, 00:00

Homme läheb lahti raudtee vara jagamiseks

Algselt Tallinna--Lelle, Lelle--Mõisaküla ja Lelle--Viljandi raudteeliini haldamiseks loodud Edelaraudtee äriüksuse peadirektor Jüri Kuusik ütles, et RE Eesti Raudtee annab neile tulevikus üle riigisisese reisiveoliikluse.
Täpse ülevõetava vara koosseisu peaks Kuusiku sõnul välja selgitama Eesti Raudtee ja Edelaraudtee ühiskomisjon, kes koguneb esimest korda homme.
Kuusiku sõnul lähevad Edelaraudtee asutamisdokumendid lähiajal senisel kujul valitsusse, sest hetkel ei ole mõtet põhikirja muuta, kuna see tekitab uue kooskõlastuste ringi.
Kuusik ütles, et Edelaraudtee ei soovi võtta üle rohkem vara kui vajalik.
Järgmiseks aastaks on Kuusiku sõnul riigieelarvest Edelaraudteele ette nähtud 28 miljonit raudteehoiuks ning 40 miljonit krooni riigipoolse reisiveoteenuse eest maksmiseks.
Kuusiku ütlusel on hetkel veel vara rääkida sellest, kui suured kulutused Edelaraudteele seoses reisiveoga üle tulevad. Ta lisas, et seda saab täpselt öelda siis, kui on selge, millised varad Edelaraudteele endale saab.
Kuusik rääkis, et seoses reisijateveo ülevõtmisega suureneb Edelaraudtee töötajate arv ligi kaks korda.
Koos reisijateveoga peab Kuusiku sõnul Edelaraudteele üle tulema ka remondibaas. Tema ütlusel pakkus Eesti Raudtee küll välja, et hakkab Edelaraudteele remondi teenust müüma, kuid sellest loobuti.
Kuusiku sõnul on kokku lepitud, et Eesti Raudtee hakkab Edelaraudteelt Balti jaama sissesõitmise eest tasu võtma.
Tema sõnul kompenseerib Eesti Raudtee Balti jaamaga seotud kulud eelkõige transiitvedudest tuleva tulu arvel. Kogu Balti jaama Eesti Raudtee Edelaraudteele üle anda ei soovi.
Kuusik rääkis, et Balti jaama edasine saatus peaks selguma pärast seda, kui on teada, millise maamaksu Tallinna linnavalitsus kehtestab. Tema sõnul tulevad Balti jaama maamaksud ilmselt väga kõrged ning lisaks sellele on ka jaama halduskulud suured.
Kuna jaama omanik peab kulud tasa teenima, ei ole Edelaraudteel Kuusiku ütlusel mingit garantiid, et jaama kasutamisega ei teki tulevikus probleeme.
Tallinna linnalähiliinid on tema sõnul aga kavas üle anda ilmselt Tallinna linnavalitsusele ning moodustada nende baasil munitsipaalraudtee. Praegu ei ole Kuusiku sõnul veel päris kindel, mis saab Tartu linnalähistest liinidest.
Kuusiku sõnul on plaanis Eesti Raudtee opereerida olevad välisliinid investeeringute kaasamiseks maha müüa.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele