Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Homme läheb lahti raudtee vara jagamiseks

    Algselt Tallinna--Lelle, Lelle--Mõisaküla ja Lelle--Viljandi raudteeliini haldamiseks loodud Edelaraudtee äriüksuse peadirektor Jüri Kuusik ütles, et RE Eesti Raudtee annab neile tulevikus üle riigisisese reisiveoliikluse.
    Täpse ülevõetava vara koosseisu peaks Kuusiku sõnul välja selgitama Eesti Raudtee ja Edelaraudtee ühiskomisjon, kes koguneb esimest korda homme.
    Kuusiku sõnul lähevad Edelaraudtee asutamisdokumendid lähiajal senisel kujul valitsusse, sest hetkel ei ole mõtet põhikirja muuta, kuna see tekitab uue kooskõlastuste ringi.
    Kuusik ütles, et Edelaraudtee ei soovi võtta üle rohkem vara kui vajalik.
    Järgmiseks aastaks on Kuusiku sõnul riigieelarvest Edelaraudteele ette nähtud 28 miljonit raudteehoiuks ning 40 miljonit krooni riigipoolse reisiveoteenuse eest maksmiseks.
    Kuusiku ütlusel on hetkel veel vara rääkida sellest, kui suured kulutused Edelaraudteele seoses reisiveoga üle tulevad. Ta lisas, et seda saab täpselt öelda siis, kui on selge, millised varad Edelaraudteele endale saab.
    Kuusik rääkis, et seoses reisijateveo ülevõtmisega suureneb Edelaraudtee töötajate arv ligi kaks korda.
    Koos reisijateveoga peab Kuusiku sõnul Edelaraudteele üle tulema ka remondibaas. Tema ütlusel pakkus Eesti Raudtee küll välja, et hakkab Edelaraudteele remondi teenust müüma, kuid sellest loobuti.
    Kuusiku sõnul on kokku lepitud, et Eesti Raudtee hakkab Edelaraudteelt Balti jaama sissesõitmise eest tasu võtma.
    Tema sõnul kompenseerib Eesti Raudtee Balti jaamaga seotud kulud eelkõige transiitvedudest tuleva tulu arvel. Kogu Balti jaama Eesti Raudtee Edelaraudteele üle anda ei soovi.
    Kuusik rääkis, et Balti jaama edasine saatus peaks selguma pärast seda, kui on teada, millise maamaksu Tallinna linnavalitsus kehtestab. Tema sõnul tulevad Balti jaama maamaksud ilmselt väga kõrged ning lisaks sellele on ka jaama halduskulud suured.
    Kuna jaama omanik peab kulud tasa teenima, ei ole Edelaraudteel Kuusiku ütlusel mingit garantiid, et jaama kasutamisega ei teki tulevikus probleeme.
    Tallinna linnalähiliinid on tema sõnul aga kavas üle anda ilmselt Tallinna linnavalitsusele ning moodustada nende baasil munitsipaalraudtee. Praegu ei ole Kuusiku sõnul veel päris kindel, mis saab Tartu linnalähistest liinidest.
    Kuusiku sõnul on plaanis Eesti Raudtee opereerida olevad välisliinid investeeringute kaasamiseks maha müüa.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.