• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Homme läheb lahti raudtee vara jagamiseks

    Algselt Tallinna--Lelle, Lelle--Mõisaküla ja Lelle--Viljandi raudteeliini haldamiseks loodud Edelaraudtee äriüksuse peadirektor Jüri Kuusik ütles, et RE Eesti Raudtee annab neile tulevikus üle riigisisese reisiveoliikluse.
    Täpse ülevõetava vara koosseisu peaks Kuusiku sõnul välja selgitama Eesti Raudtee ja Edelaraudtee ühiskomisjon, kes koguneb esimest korda homme.
    Kuusiku sõnul lähevad Edelaraudtee asutamisdokumendid lähiajal senisel kujul valitsusse, sest hetkel ei ole mõtet põhikirja muuta, kuna see tekitab uue kooskõlastuste ringi.
    Kuusik ütles, et Edelaraudtee ei soovi võtta üle rohkem vara kui vajalik.
    Järgmiseks aastaks on Kuusiku sõnul riigieelarvest Edelaraudteele ette nähtud 28 miljonit raudteehoiuks ning 40 miljonit krooni riigipoolse reisiveoteenuse eest maksmiseks.
    Kuusiku ütlusel on hetkel veel vara rääkida sellest, kui suured kulutused Edelaraudteele seoses reisiveoga üle tulevad. Ta lisas, et seda saab täpselt öelda siis, kui on selge, millised varad Edelaraudteele endale saab.
    Kuusik rääkis, et seoses reisijateveo ülevõtmisega suureneb Edelaraudtee töötajate arv ligi kaks korda.
    Koos reisijateveoga peab Kuusiku sõnul Edelaraudteele üle tulema ka remondibaas. Tema ütlusel pakkus Eesti Raudtee küll välja, et hakkab Edelaraudteele remondi teenust müüma, kuid sellest loobuti.
    Kuusiku sõnul on kokku lepitud, et Eesti Raudtee hakkab Edelaraudteelt Balti jaama sissesõitmise eest tasu võtma.
    Tema sõnul kompenseerib Eesti Raudtee Balti jaamaga seotud kulud eelkõige transiitvedudest tuleva tulu arvel. Kogu Balti jaama Eesti Raudtee Edelaraudteele üle anda ei soovi.
    Kuusik rääkis, et Balti jaama edasine saatus peaks selguma pärast seda, kui on teada, millise maamaksu Tallinna linnavalitsus kehtestab. Tema sõnul tulevad Balti jaama maamaksud ilmselt väga kõrged ning lisaks sellele on ka jaama halduskulud suured.
    Kuna jaama omanik peab kulud tasa teenima, ei ole Edelaraudteel Kuusiku ütlusel mingit garantiid, et jaama kasutamisega ei teki tulevikus probleeme.
    Tallinna linnalähiliinid on tema sõnul aga kavas üle anda ilmselt Tallinna linnavalitsusele ning moodustada nende baasil munitsipaalraudtee. Praegu ei ole Kuusiku sõnul veel päris kindel, mis saab Tartu linnalähistest liinidest.
    Kuusiku sõnul on plaanis Eesti Raudtee opereerida olevad välisliinid investeeringute kaasamiseks maha müüa.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.