Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansatee üritab tuleval aastal kasumini jõuda Hansatee ja Inreko on lahus
Pant ütles, et juhatus on firma saneerimisprogrammi juba korra läbi vaadanud ja kiitnud selle põhimõtteliselt heaks. Tema sõnul vajab täpsustamist veel Hansatee Helsingi-poolse piletimüügifirmaga Tallink Finland seotud töötajate arv.
Pant leidis, et Hansatee ja Tallink Finlandi töö dubleerimise vältimiseks tuleks võimalikult palju piletimüügiga seotud funktsioone Tallinnasse koondada.
Pant kinnitas, et osa saneerimisprogrammis taotletud eesmärke on juba ellu viidud. Lahenenud on finantsvaidlus Inreko Laevade ASiga, üle on vaadatud kõik firma võlgnevused ja suuremate võlausaldajatega on koostatud võlgade tasumise graafik.
Pandi sõnul lõpetab Hansatee selle aasta ligi 60 miljoni krooni suuruse kahjumiga. Ta lausus, et see kahjum kavatsetakse tagasi teenida kahe järgmise aasta kasumiga. «Järgmise aasta kasum peaks tulema vähemalt 15--20 miljonit krooni,» lisas Pant.
Tegevdirektori andmetel on firma hankijatele võlgu 30 miljonit krooni.
Inreko Laevade ASi juhatuse esimees Henn Ruubel andis Inreko Laevadele kuulunud 12,75 protsenti konkureeriva Hansatee aktsiatest Hansateele üle. Enn Pandi ütlusel toimus see kahe firma vahel sõlmitud rahalistest nõuetest loobumise kokkuleppe alusel.
Henn Ruubeli sõnul on nüüd Hansatee otsustada, mida ta nende aktsiatega pihta hakkab. Hansatees 42,25 protsenti aktsiatest omava Ühispanga president Ain Hanschmidt sõnas, et Hansatee juhatus andis laevafirma tegevjuhtkonnale volitused alustada läbirääkimisi Inreko Laevadele kuulunud aktsiate müügiks. Praegu on Hanschmidti sõnul need aktsiad sisuliselt treasury-aktsiad.