ASist Microlink on mitme arvutimüüja sõnul saanud Baltimaade suurim arvutifirma tänu kliendisõbralikkusele rajatud edukale müügistrateegiale.
Arvutifirma Poniard juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul eristab Microlinki teistest kodumaistest arvutifirmadest hea turundus, mistõttu on firma suutnud müüa konkurentidest enam arvuteid. Eestis müüb Microlink sel aastal ligi 6000 arvutit.
Microlinki müügi- ja turundusdirektor Janek Oblikas ütles, et firma müügistrateegia on lihtne. «Inimestele pole vaja püüda müüa mingit x-toodet, vaid just seda, mida nad tahavad,» leidis ta.
Oblikas ütles, et tema arvates on Microlinki müügiedu peapõhjus klientide soovide üksikasjalik ärakuulamine ja nende soovidega arvestamine. Microlink on seni müünud arvuteid edasimüüjate kaudu ja see strateegia on end õigustanud.
«Väga perspektiivsed on Läti, Leedu, Valgevene ja Ukraina turg,» märkis Oblikas. Ta lisas, et näiteks Vilniuses asuva Microlinki harukontori kaudu on väga lihtne müüa arvuteid Valgevene turule. Poola minek nõuaks suuremaid investeeringuid, kuna seal valitseb kohalik arvutifirma Optimus.
Oblika sõnul moodustavad kolmandiku Microlinki 3 mln kroonisest turunduseelarvest messikulud, kolmandiku reklaam meediakanalites ja ülejäänu üritused, müügivõistlused, turu-uuring.
Oblikas ütles, et kui Microlink avaldas tänavu reklaami põhiliselt ajalehtedes, siis tuleval aastal on kavas reklaami otsepostitada ja suunata rohkem telekanalitesse. ÄP