Erinevalt möödunud aastast tellivad enamik väljaandeid oma kampaania teostuse reklaamiagentuurilt. Samas mõjutab tellijate valikuid eelkõige ikkagi asjaolu, kas väljaandes on midagi asjalikku lugeda.
Rain Teimann reklaamiagentuurist Vatson & Vatson ütleb, et lehtede lugejaskond on suures osas juba välja kujunenud. Reklaamikampaaniaga saab püüda üksikuid, kellel kindel valik seni tegemata, lisab ta. «Teisest küljest on ka paar tuhat lisatellijat lehe jaoks argument reklaamitellijaga vesteldes,» märgib Teimann.
Päevalehtede reklaamikampaaniaid professionaalse teostuse seisukohalt kaaludes pakub Teimann neile üle keskmist hinnet.
Lõuna-Eestis kindlat positsiooni omava Postimehe reklaam on rahulik. See veenab tellijat, et lehes ei räägita ainult ilmast. Head sõbrad räägivad ka elust, inimestest ja armastusest, tehakse reklaamis sinasõprust. Lisatud on teave ühe kuu tellimuse maksumuse kohta.
Eesti Päevalehe reklaam lubab, et nende vahel, kes tellivad ajalehe aastaks või pooleks, loositakse välja Shkoda Felicia ning muid väärtuslikke auhindu.
Mitu kuud on kestnud ka Eesti Päevalehe reklaamikampaania, mis selgitab, et kõik, kes valivad Eesti Päevalehe, on ontlikud inimesed. Kes ei aja segamini Pika Hermanni torni ja kohalikku katlamaja ning saavad aru, et lühend ATS tähistab Austria shillingit, mitte Arhangelski traktorski savodi.
«Suurvormidest -- ja mitte ainult,» kutsub Sõnumilehe reklaamikampaania lugejaid oma otsust tegema. Kampaania tõmbas endale tähelepanu sellega, et konkureeriva Eesti Päevalehe juhatus keeldus oma lehes reklaami avaldamast.
Sõnumilehe kampaania taga seisva reklaamiagentuuri Inorek & Grey avalike suhete spetsialist Toomas H. Liiv ütleb, et ta on Eesti Päevalehe juhtkonnale otsuse eest tänulik.
Tema sõnutsi tõmbas konkurendi käitumine lehele rohkem tähelepanu, kui oleksid seda teinud Eesti Päevalehes ilmuma pidanud must-valged reklaamid.
Tellimisperioodil on kahe Põhja-Eesti väljaande vahel löönud lõkkele tüli justiitsministeeriumi konkursi pärast kohtu ja äriregistri teadete avaldamiseks.
Ministeerium kuulutas võitjaks Sõnumilehe. Otsust ebaseaduslikuks pidava Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu lubab, et igal juhul hakkavad ametlikud teated ilmuma ka Eesti Päevalehes.
Hetkel kuum
Linn tahaks ka, aga odavamalt
Fond teeb S&P 500-le silmad ette
Selle kinnituseks ilmutas leht reklaami: «Uuest aastast ametlikud teated Eesti Päevalehes». Sõnumilehe juhtkond kaebas reklaami konkurentsiametisse.
Sinisalu sõnutsi on ametlikest teadetest huvitatud kolmandik Eesti Päevalehe tellijatest, Sõnumilehe peatoimetaja Mart Luik seostab ametlikud teated «mõne tuhande» tellijaga.
Postimehe turundusdirektor Toomas Issak ütleb, et aasta alguses peaks päevalehtede tellijate arv varasemaid kogemusi arvestades mõnevõrra langema ja siis uuesti stabiliseeruma. Suuremaid muutusi tellijate arvu osas ühe või teise päevalehe kasuks ta ei prognoosi. Issaku arvamust toetab ka Mart Luik.
Hando Sinisalu sõnutsi on Eesti Päevaleht võitnud viimasel ajal tellimusi stabiilselt juurde. Ainsa päevalehe esindajana julgeb Sinisalu ka prognoosida -- jaanuari keskel on lehe tellijate arv 33 000, mis on 5000 tellijat rohkem kui praegu, märgib ta.
Sinisalu sõnade kohaselt on tellijaid juurde tulnud tasuta tutvumiskampaania arvel, mille Eesti Päevaleht korraldas.