ASi Kaupmees tegevdirektor Margus Press peab Fanaali lõppeva aasta üheks parimaks tegijaks läbimõeldud äristrateegia tõttu. «Nende turuletulek oli ajastatud väga õigesti, sest nad tabasid täpselt ära ehitusbuumi alguse,» põhjendab Press.
Press nimetab aasta suurimate õnnestujatena lisaks Fanaalile ka Tallinna kaubamaja, Stockmanni, Maksimarketit ja Edu-ketti.
ASi Fanaal suhtekorraldusjuht Toivo Arnover peab edu saladuseks põhjalikult läbimõeldud reklaamikampaaniat ja enese pidevat tutvustamist üldsusele. Arnover leiab, et heade müügitulemuste põhjuseks ei ole ehitusbuum, vaid Ehitusmaailma kaupluste tuntus.
Kaupmeeste liidu tegevdirektor Juhan Pihlap peab parimateks kaubandustegijateks 1996. aastal Fanaali, ETK Hulgit, Tallinna kaubamaja, Eks-kaubamaja ja Keila tarbijate ühistut. Sarnaselt Pressile leiab ka Pihlap, et Fanaali edu võti on põhjalikult läbimõeldud otsused.
Eks-kaubamaja on Pihlap sõnul hästi toime tulnud tegevuse laiendamisega. «Müügipinna juurdeehitamine ei läinud neil kergelt, sest raha oli üsna vähe,» räägib Pihlap. «Ometi on nad nüüd müügipinna suuruse poolest kolmas kaubamaja Tallinnas.»
Keila TÜd nimetab Pihlap edukate hulgas, kuna ettevõte paistab silma ratsionaalsete otsustega. «Keila TÜ suurendas oluliselt oma turuosa Rõõmu kaubamaja avamisega ja ta on ETK süsteemis üks edukamaid üksusi,» lisab Pihlap
ASi Megasuhkur direktor Tiit Kolde nimetab aasta edukamateks ETKd kui suurima struktuuriga ja hea potentsiaaliga kaubandusettevõtet. OÜ Jungent paistab Kolde sõnul silma kui jõulise ja organiseeritud arenguga distribuutor.
Tallinna kaubamaja peadirektor Peeter Tohver tunnistab, et talle sümpatiseerivad peale Fanaali veel Maksimarket, Kaupmees ja Tridens, samuti mainib ta ka Mega ja Smarteni kontserni edukat tegevust.
ASi Tridens direktori asetäitja Herlend Lukksepp peab aasta edukamateks hulgifirmasid Dunker, Jungent ja Kaupmees, Stockmanni ja Tallinna kaubamaja. «Dunker on kiiresti arenev ja hea jaotusvõrguga hulgimüüja ja Jungentil on eriti aktiivne müügitöö,» põhjendab Lukksepp oma valikut.
Aasta sündmusena kaubanduses nimetasid küsitletavad enam Stockmanni tulekut Eestisse, mainiti ka Smarteni ja Mega kontserni loomist ja ketikaubanduse tormilist arengut.
Peeter Tohver nimetab aasta sündmusena kaupmeeste liidu loomist. Tohveri sõnul väärib märkimist ka Soome alkoholi sissevedu piirav määrus ja käibemaksu seadust muutnud seadus, mille kohaselt maksustatakse käibemaksuga vargused.
«Mõlema riigi valitsused seisavad hea selle eest, et kaupmeestel igav ei hakkaks,» sõnab Tohver irooniliselt.
Herlend Lukksepp Tridensist peab aasta kaubandussündmuseks toidumessi selle positiivsete järelkajade pärast. Õlle aktsiisimäära ühtlustamine annab alust väitele Eesti liberaalsest majanduspoliitikast, nendib Lukksepp.
Maksimarketi tegevdirektor Tiit Reha nimetab aasta kaubandussündmuseks turgude tegevust reguleeriva määruse arutlusele võtmist valitsuses. Ka nimetab Reha olulise sündmusena kaupmeeste liidu moodustamist.