• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 07.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Haagistele pole piiril enam vaja teha topeltkindlustust

Aasta algusest kehtiv uus liikluskindlus-tuse seadus tõi muudatusi kaasa ka autotranspordis. Eesti ekspedeerijate assotsiatsiooni ettepanekul kaotati ära piiridel võetav haagiste topeltkindlustus. Eelmise liikluskindlustuse seaduse kohaselt pidi haagisel kaasas olema liikluskindlustuse poliisi originaal. Tihti pole see võimalik, kuna paljudes suuremates firmades tehakse haagistele grupikindlustus. Mitukümmend kuni mitusada haagist kindlustatakse ühe poliisiga. Seega tuli piiril sõlmida haagisele piirikindlustus-leping.
Uue liikluskindlustuse seaduse järgi laieneb ilma vedukita (näiteks laevaga) Eestisse saabuvatele haagistele Eesti veduki liikluskindlustus.
Kui liikluskahju on tekitanud vedukita poolhaagis, siis hüvitab liikluskahju antud poolhaagist vedanud veduki kindlustusandja. ÄP

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olukord eelmise liikluskindlustuse ajal:
- rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
- esitada tuleb kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanem kui aasta
- kui originaalpoliisi või kehtivat koopiat pole esitada, peab ekspedeerija tegema piiril uue kindlustuse
Olukord pärast uue liikluskindlustuse seaduse vastuvõtmist:
- rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
- haagise kohta ei pea esitama kindlustusdokumente, kuna talle laieneb vedukauto kindlustus

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele