21 jaanuar 1997

Helsingi mitmekesistab turismiteenuseid

Helsingi piirkonna turismi arendamise sihtgrupp on asunud otsima uusi turismivorme, arvestades klientidena Helsingi piirkonna kodudes peatuvaid soomlaste tuttavaid.

Igal aastal tuleb Soome tuttavaid või sugulasi külastama umbes kolm miljonit turisti ehk neljandik seda piirkonda külastavast umbes 11 miljonist turistist. Kui võrrelda Helsingis ööbinute arvu, siis selgub, et kodudes ööbinuid on ligi miljoni võrra rohkem kui hotellides.

Seega soovivad Espoo, Helsingi ja Vantaa pakkuda täiendavaid turismiteenuseid just eravisiidil olevatele inimestele. Uus programm peaks linna turismitulusid suurendama 10% aastas.

Sihtgrupi hinnangul ei pööratud linnade väljaarendamise ajal turismile tähelepanu, sest tööhõive oli selletagi kõrge. Kasvanud tööpuuduse oludes tehtud uurimusest ilmnes, et turism toob piirkonnale otseste ja kaudsete tuludena sisse üle viie miljardi marga ja annab tööd umbes 17 000 inimesele.

Uuringutest on selgunud, et umbes kahest miljonist Helsingi piirkonda külastanud välismaalasest enamik olid venelased. Selgus ka, et venelased kulutavad rohkem raha ja ostavad mitmekesiseid tooteid. Tuhat venelast toob Helsingi piirkonnale sisse üle kolme miljoni marga. Tuhatkond jaapanlast kulutab peaaegu miljon marka vähem. BNS

Hetkel kuum