Me pole veel nii kõvad arveldajad -- noored ja rohelised alles. Esialgu on meil Rootsi müümisel tähtaeg 10 päeva, kuid üldreeglina kehtib seal 30 päeva. Selline tähtaeg on maailmas üldiselt levinud. Ka Saksamaale ja Austriasse oli tähtaeg10 päeva -- seda nad üldiselt aktsepteerivad, aga lühemat küll mitte. Rootsi partner oli nõus andma oma panga garantii. Saksamaale ja Austriasse ei müünud me kuigi suuri koguseid.
Meie esindaja annab kauba üle Rootsis ja kvaliteet määratakse seal. Sõltuvalt sellest korrigeeritakse ka hinda. Kvaliteedi määramisel osaleb mõlema poole esindaja.
Tellimus ja tarnetähtajad peavad meil käes olema viis nädalat varem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopas on igasuguseid erinevaid standardeid: näiteks 15, 30 päeva. Kui on uus klient, siis kas ettemaks või akreditiiv. Suurematel klientidel on näiteks diskonto -- kui maksavad 10 päeva jooksul, siis 2%, või kuidas mõni suur ostja on oma sisereeglitega asjad paika pannud. Maksetähtajad sõltuvad ka kohaliku kaupmehe traditsioonist ja on regiooniti erinevad.
Suuremates kompaniides, kus on spetsiaalsed ostuosakonnad, on rutiinne süsteem ja tähtaegadest kinnipidamine päris hästi garanteeritud. Väiksemate ettevõtetega on risk suurem. Uute klientide puhul kasutame ettemaksu, akreditiivi või panga garantiid. Päris niisama me kaupa võõrale kätte ei anna.
Oleneb kliendist. Meil on spetsiifiline firma. Laekumisaeg on väga pikk, kuna enamik äri käib Venemaaga ja seal kehtivad tähtajad suurte raskustega.
Lääne poole läheb tühine osa toodangust Venemaa käibega võrreldes. Üldjuhul saab läände eksportimisel rääkida 30 päevast. See on täiesti normaalne tähtaeg, arvestades seda, mida me müüme. Me ei müü võid ega saia. Olulisem on see, et laekumised oleksid õigeaegsed. Lääne kliendid on üldiselt tähtaegade osas korrektsed. Ekspordime Rootsi, Poolasse ja Austriasse.
Venemaal on väga positiivne näitaja 90päevane maksetähtaeg, üldjuhul kipub isegi pikem olema. Seal on teine spetsiifika.